Matjaž Rakovec, predsjednik Uprave Zavarovalnice Triglav, u intervjuu za Večernji list usporedio je poslovanje dvaju državnih osiguravatelja.
Slovenskog osiguravatelja u vlasništvu države Zavarovalnicu Triglav, jednako kao i hrvatsko Croatia osiguranje, čeka proces privatizacije.
"Upravljanje vlasničkim udjelima u Triglavu i s tim povezana pitanja u domeni su vlasnika. Vjerujem da je Zavarovalnica Triglav investitorima zanimljiva za ulaganje. Unatoč izvanrednoj kapitalnoj krutosti, za daljnje širenje potreban nam je dodatni kapital koji nam u ovom trenutku država kao većinski vlasnik ne može osigurati", kaže Rakovec. Upitan kako se u Sloveniji odgovara protivnicima prodaje državnoh osiguranja, Rakovec odgovara: "Što se tiče mojega osobnog pogleda na budućnost Triglava, inozemni su investitori dobrodošli jer bi svježim kapitalom bitno pripomogli širenju na nova tržišta i učvršćivanju položaja na postojećima. Ne želim da u nekoliko godina nestanemo u sustavu neke velike multinacionalne tvrtke, već da postanemo središte za cjelokupni Balkan. Činjenica je da je Triglav danas zanimljiv investitorima upravo zbog Balkana koji je jako perspektivno tržište. Upravo smo zbog toga potpisali ugovor s IFC-om."
"Po čemu se vaša situacija razlikuje od one u kojoj se nalazi Croatia osiguranje, a što vam je slično?", pita ga Večernji list, a on odgovara:
"Prvo, moramo biti svjesni da matična društva, Zavarovalnica Triglav i Croatia osiguranje, proizlaze s dva različita tržišta, što se odražava i u gustoći osiguranja po stanovniku koja u Sloveniji iznosi oko 1000 eura, tri puta više nego u Hrvatskoj. U Sloveniji sklapamo više životnih osiguranja, što je odraz općega ekonomskog stanja. Obje osiguravajuće kuće posluju u regiji Adria u kojoj je Grupa Triglav vodeća. Prošle smo godine u regiji dosegnuli 989 milijuna eura premije, što predstavlja 22 posto tržišta, dok je Grupa Croatia osiguranje dosegnula 436 milijuna eura premija, što je nešto više od 10 posto udjela. Zbog toga su trenutačno ishodišta za učvršćivanje položaja na tržištima na kojima poslujemo bolja.
S druge strane, upravo je u Hrvatskoj situacija obrnuta, jer je vodeće CO, a mi se nalazimo na šestom mjestu. Tržišni udio CO-a na domaćem tržištu iznosi oko 31 posto, a Triglava u Sloveniji 37 posto. Spomenimo još jedno od mjerila produktivnosti: u Grupi Triglav ostvarena premija po zaposleniku iznosi oko 226 tisuća eura, a u CO-u oko 139 tisuća eura".
Izvorni tekst pročitajte ovdje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu