Gotovo pet sati trajalo je u srijedu ispitno ročište vjerovnika TŽV-a Grdelj u stečaju u Kongresnoj dvorani Zagrebačkoga velesajma. Izvještajno pak, na kojem su vjerovnici trebali glasovati o nastavku poslovanja i preustroju, počelo je poslije 16 sati te u vrijeme zaključenja broja nije bilo završeno. Stečajni upravitelj Pero Hrkać osporio je 113 milijuna kuna potraživanja. Razlučni vjerovnici prijavili su 330 milijuna kuna razlučnih prava. Radnicima je priznato 265 milijuna kuna, a Poreznoj upravi 23 milijuna. Vjerovnicima drugog višeg isplatnog reda (uglavnom su to Gredeljevi dobavljači) priznat je 501 milijuna kuna. No, u samoj završnici tog ročišta predstavnik UniCredit Leasinga prijavio je 200 milijuna na ime razlučnih prava. Hrkać je uoči ročišta potvrdio da će predložiti nastavak poslovanja Gredelja te izradu stečajnoga plana s obzirom na to je da su vjerovnici dosad iskazivali stav da Gredelj ima tržišnu i gospodarsku perspektivu. "Pet kompanija zainteresirano je za poslovnu suradnju, kupnju ili najam Gredelja", rekao je Hrkać.
Dvije američke ponude
Američki Electro-Motive Diesel Inc. iskazao je interes za kupnju, a želi provesti dubinsko snimanje kako bi dali ponudu. Zainteresirani su za bilo koju kombinaciju u mogućoj prodaji kao poslovne cjeline ili prodaji imovine. Trenutačno za tu kompaniju Gredelj izrađuje 88 okvira okretnoga postolja, a postoji interes za nastavak suradnje na izradi 300 komada nelijevanih okvira i 150 lokomotiva za rudarstvo i remotorizaciju lokomotiva. Druga američka kompanija koja navodno dulje vrijeme iskazuje interes za povezivanje s Gredeljem je National Railway Equipment Co. Zanima ih, tvrdi Hrkać, ili kupnja poslovnog udjela ili kupnja dijela imovine, ponajprije poslovne cjeline Proizvodnja lokomotiva. Njihova dosadašnja suradnja rezultirala je isporukom 32 lokomotive u Aziju, Afriku i Južnu Ameriku, a u tijeku je proizvodnja 22 lokomotive, s mogućnošću ugovaranja dodatnih 15 lokomotiva. Treći potencijalni investitor je katarski Blooming Heights L.L.C. iz Dohe. Riječ je o tvrtki koja je iskazala interes u ime nekoliko investitora sa Srednjega istoka. Oni žele da im se pruži prilika za provedbu postupka procjene vrijednosti Gredelja.
I u kineskim planovima
Četvrta je Kineska nacionalna korporacija za inozemnu ekonomsku suradnju, koju zanima kupnja Gredelja kao cjeline. Kinezi su, smatra Hrkać, spremni aktivno sudjelovati u rješavanju stečaja, planirajući daljnji razvoj postojećih radnih programa, investirati u nove tehnologije i nova zapošljavanja te dati potporu da se Gredelj uključi u modernizaciju željezničkih vozila u Hrvatskoj i regiji. Potencijalni investitor je i HŽ Putnički prijevoz. Bivši vlasnik Gredelja pokazao je interes za najam dijela poslovno-proizvodnog prostora te kupnju dijela opreme i strojeva za potrebe nove tvrtke Tehnički servisi, koju kane osnovati. Riječ je ponajprije o strojevima i opremi specijaliziranih radionica iz Gredeljeve cjeline Popravak vagona i vlakova.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.ovo je kapitalizam gs.silvestre!ĐAVA GA ODNIJA![emo_bijesan][emo_bijesan][emo_bijesan]
ako ima gdje link, volio bih POIMENCE vidjet ljude,
tj. pročitat njihova imena i prezimena, a koji su bili prekobrojni,
i doveli nam Gredelj skora pa do uništenja!!!!!
naravno i na kojim radnim mjestima su radili, i na kojim funkcijama!!!
mislim STRAŠNO, jel poznam nekolicinu koji su dobili otkaz, a ispade da su
“gle ČUDA” najobičniji radnici, i svojim radom su upropašavali poduzeće…
daklem ak gdje postoje imena i prezimena, na sunce s njima, a ni s ovih
1000 nebu pozitive,
JEL JE SISTEM TAKAV!!!
Uključite se u raspravu