Prijave za natječaj 'Poslovanje na kvadrat' su završile, a mi vam predstavljamo deset kandidata koji su ušli u finale. Svakom kandidatu, odnosno vlasniku, direktoru i sl. postavili smo set pitanja kako bi se bolje upoznali s njima, njihovom poslovanjem, ciljevima i planovima. Upoznajte tvrtku Evenio iz Varaždina…
Evenio d.o.o., Varaždin
Jelena Kovačić, direktorica
Kojom djelatnošću se bavite i navedite do tri najvažnija proizvoda koja prodajete.
Djelatnost: izdavaštvo, grafičke usluge, usluge ilustriranja
– Online izdavaštvo: ww.klinfo.hr
– Tiskano izdavaštvo: Najveće bojanke u Hrvatskoj, slikovnice (http://evenio.hr/velike-bojanke.html)
– Digitalno izdavaštvo: iPad aplikacija Nature's Friends (http://evenio.hr/natures-friends.html)
Koliko godina poslujete?
4
Koji vam je najvažniji poslovni cilj koji želite postići?
Financijska stabilnost poslovanja, odnosno stabiliziranje priljeva prihoda u tvrtku.
Koji vam je drugi najvažniji poslovni cilj koji želite postići?
Daljnja diversifikacija proizvoda i usluga.
Koji vam je treći najvažniji poslovni cilj koji želite postići?
Plasman proizvoda na inozemna tržišta.
Koji vam je trenutno najveći poslovni problem?
Neredoviti prihodi, odnosno neujednačeni priljev prihoda tijekom godine, što otežava bilo kakva strateška planiranja, a posebno u smislu daljnjeg razvoja i definiranja sredstava koje bismo mogli uložiti u nove proizvode. Trebamo pomoć u pronalasku "recepta" koji bi nam omogućio ravnomjernije prihode tijekom mjeseci u fiskalnoj godini, odnosno pomoć oko plasiranja, distribucije, promocije i naplate postojećih proizvoda i usluga.
Koji vam je drugi trenutno najveći poslovni problem?
Naslanja se na problem broj jedan. Zbog nestabilnih financijskih priljeva u tvrtku (svakog mjeseca taj je iznos drugačiji), ne možemo razraditi plan ulaganja u nove proizvode. Ideje za nove proizvode imamo, ali nam treba financijska konstrukcija po kojoj bismo znali koje iznose možemo uložiti u daljnje proizvode.
Koji vam je treći trenutno najveći poslovni problem?
Prve iskorake na inozemna tržišta napravili smo na nekoliko međunarodnih sajmova knjiga (za tiskana izdanja), ali moramo svoj asortiman popuniti sa više proizvoda, što se direktno naslanja na naš najveći problem broj. Potencijal za širenje na regiju ima i naše online izdanje (www.klinfo.hr), oko čega bismo također trebali pomoć.
Koliki su vam bili prihodi 2010. godine?
151.230,00 kn
Koliki su vam bili prihodi 2011. godine?
178.309,00 kn
Koliki prihod procjenjujete ostvariti u 2012.?
cca 210.000,00 kn
Za koliko biste realno htjeli uvećati prihode u 2013. godini u odnosu na 2012.?
350.000,00 kn
Tko su vaši kupci i koje je ciljano tržište?
Hrvatska:
-online izdavaštvo – tvrtke oglašivači iz sektora proizvoda i usluga za djecu i obitelj
-tiskano izdavaštvo – građani (roditelji), knjižnice, vrtići, škole, knjižare
Inozemstvo: Nakladničke kuće
Koje prodajne kanale koristite?
Knjižare, direktna prodaja na sajmovima
Opišite konkurenciju.
Online izdavaštvo: roditeljski portali (www.roditelji.hr, www.ringeraja.hr, www.pjesmicezadjecu.hr, www.cuvarkuca.hr) Nema posebnih prednosti i nedostataka (svi smo otprilike po čitanosti jednaki)
Tiskano izdavaštvo: veliki nakladnici dječjih knjiga (njihova prednost je evidentna :-))
Kako ocjenjujete tržišna kretanja u segmentu u kojem poslujete?
Online izdavaštvo iz godine u godinu je u porastu i po pitanju čitatelja (korisnika) i po pitanju budžeta koji se odvajaju za online oglašavanje. Iako su postoci koji se odvajaju za internet oglašavanje još uvijek vrlo mali, prednost nam je relativna stabilnost tvrtki klijenata koji kroz naš portal promoviraju proizvode i usluge za djecu i obitelj (jednostavno rečeno, kriza ih nije toliko paralizirala i internet mediji su im sve zanimljiviji). Ipak, sve zajedno itekako bi se moglo višestruko poboljšati. Po pitanju tiskanog izdavaštva iz područja dječje književnosti i općenito izdavaštva za djecu – situacija je loša. Na terenu vidimo da najbolje prolaze proizvodi do 50 kn kod građana kupaca, a prodaja preko knjižara znači tešku naplatu i nesređene odnose između izdavača i knjižara. Svoju priliku vidimo u plasiranju proizvoda, odnosno prodaji autorskih prava u inozemstvu, gdje je izdavaštvo i dalje profitabilan posao (barem na nekim tržištima).
Po čemu ste drugačiji od konkurencije, tj. zašto mislite da vaši kupci kupuju / bi trebali kupovati od Vas?
Zato što su naši proizvodi kvalitetni, autorski, edukativni, inventivni, razigrani i cjenovno prihvatljivi. Imamo jako dobar feedback s terena, ali očito ne znamo dovoljno dobro nuditi.
Koji je razlog zbog kojeg se prijavljujete na ovaj natječaj?
Sviđa nam se pristup koji je individualiziran i prilagođen potrebama pojedine tvrtke. Nadalje, zbog predavača i voditelja timova (koje cijenimo, pratimo po blogovima i znamo da ćemo od njih dobiti najbolju pomoć) i zato što se ne sramimo potražiti pomoć kad nam treba. Cijeli koncept je izvrsno zamišljen i idealno bi nam došao jer smo taman u fazi kada trebamo tvrtku dići na viši nivo, ali se malo vrtimo u krug.
Koja su vaša očekivanja od sudjelovanja u ovom natječaju?
Očekujemo pomoć u smislu novih pristupa problemima i novih rješenja koje bismo dobili od stručnjaka, a mogli bismo ih primijeniti da tvrtku postavimo napokon na noge. A sve unatoč i usprkos i baš zbog krize koja nas samo zapravo tjera da se još jače borimo. 🙂
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu