Prijave za natječaj 'Poslovanje na kvadrat' su završile, a mi vam predstavljamo deset kandidata koji su ušli u finale. Svakom kandidatu, odnosno vlasniku, direktoru i sl. postavili smo set pitanja kako bi se bolje upoznali s njima, njihovom poslovanjem, ciljevima i planovima. Upoznajte tvrtku Drvni centar Filo iz Čakovca.
Drvni centar Filo, Čakovec
Tanja Filo, voditelj financija
Kojom djelatnošću se bavite i navedite do tri najvažnija proizvoda koja prodajete.
Prodaja materijala za izradu namještaja – usluge konfekcioniranja materijala(usluga rezanja, rubnog ljepljenja) – usluge savjetovanja u opremanju interijera (privatno/poslovno) – izrada namještaja po mjeri Novo – razvoj vlastitih proizvoda
Koliko godina poslujete?
15
Koji vam je najvažniji poslovni cilj koji želite postići?
Plasiranje vlastitih proizvoda na tržište.
Koji vam je drugi najvažniji poslovni cilj koji želite postići?
Stabiliziranje financijske situacije u firmi.
Koji vam je treći najvažniji poslovni cilj koji želite postići?
Izraditi dobar poslovni plan / marketing plan.
Koji vam je trenutno najveći poslovni problem?
Imamo dva proizvoda koja želimo plasirati na tržište a imamo problem sa nazivom, dizajnom, pakiranjem, marketingom… Nemamo mogućnost unajmiti reklamnu agenciju ( pitali smo – puno košta) a sami nemamo dovoljno znanja.
Koji vam je drugi trenutno najveći poslovni problem?
Drugi problem je tekuća nelikvidnost – hitno nam je potreban dobar financijski savjetnik jer smatram da nismo u problemu jer neznamo raditi već nismo dovoljno spretni za poslovanje u ovakvim tržišnim uvjetima.
Koji vam je treći trenutno najveći poslovni problem?
Imamo još nekoliko poslovnih ideja za koje mislimo da su dobre a nemamo to s kime podijeliti i savjetovati se …..
Koliki su vam bili prihodi 2010. godine?
4.803.807 kn
Koliki su vam bili prihodi 2011. godine?
4.800.000 kn
Koliki prihod procjenjujete ostvariti u 2012.?
3.900.000 kn
Za koliko biste realno htjeli uvećati prihode u 2013. godini u odnosu na 2012.?
Za 25 %, barem kao 2011.
Tko su vaši kupci i koje je ciljano tržište?
Ciljano tržište – Međimurska, Varaždinska, Koprivnička i Zagrebačka županija. Kupci – stolari – hobisti (fušeri) – ljudi koji opremaju svoj dom namještajem – ljudi koji sami održavaju svoj namještaj (sami mijenjaju pante, ručke…) – tvrtke koje opremaju svoje urede, poslovne prostore
Koje prodajne kanale koristite?
Direktna prodaja ( dućan), internet stranica, društvene mreže, newsleter…
Opišite konkurenciju.
Konkurencija nam dolazi iz Varaždina a ujedno nam je i dobavljač koji ima veću razliku u cijeni, a svoju prodaju temelji na odobravanju većih rabata da bi pridobio naše kupce. Druga konkurencija iz Varaždina (Elgrad) puno je veći prodajni lanac (6 trgovina u HR) koja puno polaže na kvalitetu svojih usluga (rezanje i rubno ljepljenje) ali je hijerarhijski "dugačka" pa je malo "tromija". Treća konkurencija iz Varaždina (MDV) je veliki trgovački centar sa širokom paletom proizvoda ali ima dugu tradiciju ( iz 'Juge') a prodaju temelji na niskim cijenama i ne polaže toliko na kvalitetu. Konkurencija iz Čakovca (bivši ABC) koju je kupio lokalni proizvođač opreme ima prednost jer iza njega stoji jaka i stabilna tvrtka. Trgovački lanci – Lesnina, Prima namještaj, Harvey Norman … udarna vijest i reklama im je vrlo niska cijena namještaja za sve prostore iza čega stoji i vrlo niska kvaliteta, nikakav dizajn – ali financijska situacija je takva da to prolazi. I oni imaju robu višeg cjenovnog razreda, visoke kvalitete i vrhunskog dizajna ali kupce privuku u dućan akcijama, a ostalo je na trgovcima…
Kako ocjenjujete tržišna kretanja u segmentu u kojem poslujete?
Tržište drvne industrije još uvijek osjeća negativan utjecaj gospodarske krize iako smatramo da ulaskom u EU dobivamo veličinu tržišta ali se ujedno bojim da nećemo imati kapacitete, opremljen strojni park za količinu tržišta. Pre dugo traje ovo osiromašivanje gospodarstva, ljudi …
Po čemu ste drugačiji od konkurencije, tj. zašto mislite da Vaši kupci kupuju / bi trebali kupovati od Vas?
Od konkurencije se razlikujemo po tome što smo manji pa smo time fleksibilniji i otvoreniji, pristupačniji. Puno polažemo na osobni pristup kupcu jer smo tu da savjetom riješimo njihove probleme.
Koji je razlog zbog kojeg se prijavljujete na ovaj natječaj?
Znam da nam treba savjetodavna pomoć ali trenutno nemamo financijskih mogućnosti da si to platimo. Sve što je navedeno u opisu projekta je to što nam treba. Ovaj projekt nije mogao doći u boljem trenutku ( ako prođemo)
Koja su vaša očekivanja od sudjelovanja u ovom natječaju?
Moja očekivanja su velika – ako uđemo u uži izbor smatram da ćemo dobiti pomoć i smjernice u rješavanju problema koje sam navela na početku – to bi moglo spasiti posao 13 ljudi i mali financijski udio u 10 obitelji. Dovoljan razlog?
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu