Vlada iduće godine planira da će javna poduzeća uložiti čak 15,1 milijardu kuna, što je 4,3 milijarde kuna više nego ove godine. Najveći dio tog iznosa, 13,8 milijardi kuna, namaknut će se vlastitim sredstvima i kreditima, 915 milijuna kuna pokrit će se iz proračuna, a 372 milijuna kuna iz EU fondova.
Najveći investicijski zamah očekuje željeznice koje će u obnovu pruga i vlakova uložiti 2,7 milijardi kuna, tek koji milijun kuna manje od HEP-a. HEP po planu kreće s HE Ombla, TE Sisak, TE Plomin C, revitalizira HE Zakučac te obnavlja HE Dubrovnik. Hrvatske ceste će uložiti 2,5 milijardi kuna, a HAC 2,4 milijarde kuna. Značajne investicije očekuju i Hrvatske vode koje bi trebale za tu namjenu keširati dvije milijarde kuna. Plinacro ulaže u plinovod Kutina-Obrovac, LNG, te Južni tok 188 milijuna kuna. Jedan od većih izazova je pred HAC-om, a plan uključuje izgradnju autoceste A5 od Belog Manastira do granice s BiH (555 milijuna kuna), nastavak izgradnje dionice A1 od Splita do Ploča (448 milijuna kuna) te dionice do granice s BiH (dodatnih 291 milijun kuna), kao i cijele trase A11 od Zagreba do Siska (295 milijuna kuna). Gradit će se i spojna cesta Zagvozd-Baška Voda te tunel Sv. Ilija (126 milijuna kuna), dok će se u čvor Vrbovec-Križevci-Koprivnica do granice s Mađarskom uložiti 123 milijuna kuna. U obnovu A3 Bregana-Zagreb-Lipovac uložit će se 168 milijuna kuna, a u ostale projekte 438 milijuna kuna. Svi ti iznosi pokrit će se kreditima. Koji su rokovi za dovršenje je neizvjesno, kao i hoće li te nove dionice ući u projekt monetizacije autocesta. "Vlada upravo izrađuje četverogodišnji Program građenja i održavanja za razdoblje od 2013. do 2016. godine.
Trenutno ne možemo dati konkretne planove, ali možemo reći da će se u 2013. godini, prema postojećim planovima i ugovorima, glavnina radova odvijati na pravcima Split-Ploče i Beli Manastir-Osijek-granica BiH, te na autocesti Zagreb-Sisak. Daljnja dinamika građenja bit će određena predmetnim Programom koji će se tek utvrditi", odgovorili su nam u HAC-u. A usporedno s novim investicijskim zamahom u HAC-u traje i restrukturiranje zbog čega je, jučer je rekao Siniša Hajdaš Dončić, ministar prometa, službeno smijenjena Uprava te tvrtke. Umjesto predsjednika Uprave Dražena Guština imenovan je Davor Mihovilić, a na mjesto članova Uprave Nikole Bačurina, Narciza Dalsasa i Jure Bajića imenovan je Marijan Senta. "Smjena četiri člana Uprave HAC-a poslovna je, a ne politička odluka", rekao je Hajdaš Dončić, dodavši da je zatražio i osnivanje nove tvrtke iz HAC-a i ARZ-a koja će biti zadužena za održavanje autocesta i naplatu cestarina što se očekuje kroz 60 dana."Uprava HAC-a svjesna je odgovornosti koju je preuzela, što zbog broja radnika i značaja infrastrukturnih projekata, što zbog održavanja visoke razine uslužnosti prema korisnicima autocesta. U programu restrukturiranja, prioritet je stavljanje u funkciju tvrtke kćeri i priprema poslovnih procesa u smjeru modernizacije i konkurentnosti na tržištu usluga naplate i održavanja", poručili su jučer iz te tvrtke. A hoće li sve biti transparentno, zanima i savjetnike za monetizaciju Erste Grupu, Deloitte savjetodavne usluge i Wolf Theiss Rechtsanwalte koji u siječnju počinju dubinsko snimanje, kako bi do rujna uspjeli pronaći koncesionara koji je spreman za HAC i ARZ izdvojiti 2,5 do 3 milijarde kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Na naplatnim kučicam radi po jedan čovjek koji je zadužen za blagajnu tu smjenu, dok drugi blagajnik sjedi uz njega i ne radi ništa cijelu smjenu. Pa sada računajte koliko je tu viška.
Uključite se u raspravu