Evo koji uvjeti su nužni za opstanak malih trgovaca

Autor: Poslovni.hr/Hina , 05. prosinac 2012. u 15:29
Ilustracija

Negativan trend nastavljen je i u ovoj godini pa je tako smanjen broj obrta za 401 i broj zaposlenih za nešto više od 1300.

Jedan od uvjeta za daljni opstanak malih trgovaca na tržištu je njihovo udruživanje i povezivanje, a nužno je također ulagati u znanje i razvoj, istaknuto je danas na 8. susretu trgovaca čiji je organizator Ceh trgovine Hrvatske obrtničke komore (HOK). Partnerstva i udruživanja u razdoblju koje je pred nama je nužno, kao i novi način rada zasnovan na znanju, kazao je predsjednik Ceha trgovine HOK-a Boris Vukelić.

Iznio je i podatke o smanjenju broja trgovačkih obrta u zadnjih pet godina, sa 17.400 na 13.500 te padu broja zaposlenih sa 43 tisuća na oko 29 tisuća. Negativan trend nastavljen je i u ovoj godini pa je tako smanjen broj obrta za 401 i broj zaposlenih za nešto više od 1300.

Osvrnuvši se na zakon o fiskalizaciji rekao je kako nisu protiv uvođenja reda na tržištu, no kako je rok za prilagodbu neprimjeren, a izrazio je i zabrinutost što će obrtnici imati visoke troškove uvođenja fiskalnih blagajni, neizbježne izvanredne troškove nadogradnje i kasnijih popravaka uređaja i softvera. Kazao je i kako je primjerice Srbija za 35 djelatnosti ukinula obvezu fiskalizacije jer se pokazala kontraefektnom.

I profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu Stipe Lovreta istaknuo je nužnost udruživanja malih trgovaca jer su kao 'solisti' unaprijed osuđeni na propast. Smatra i da je nužna kontinuirana edukacija, posebice u području trgovačkog marketinga i odnosa prema kupcima.

Predsjednik Uprave Kozuma Darko Knez kazao je kako je primjetan trend da se kupci ponašaju racionalnije, kupuju češće te kako dobro organizirani mali dućani imaju svjetlu budućnost. Hrvatska ima mogućnost zadržati malu trgovinu, a struktura stanovništva i turizam idu tome u prilog, kazao je.

Sudionici skupa ponovo su ukazali na probleme nelojalne konkurencije, rada na crno te istaknuli važnost suradnje domaće proizvodnje i trgovine, pronalazak kvalitetnijeg modela povezivanja malih trgovaca s domaćim proizvođačima, ulaganje u nove tehnologije te uvođenje novih metoda prodaje.

Komentirajte prvi

New Report

Close