U Hrvatskoj nema razvijenih servisa za online kupnju glazbe pa vlasnici autorskih prava godišnje izgube i nekoliko milijuna kuna, dok glazbena industrija izgubi i nekoliko desetaka milijuna kuna. Stoga je jedna od inicijativa ZAMP-a da dovede velike online servise poput Youtubea, Sporifyja ili iTunesa no to nije lako.
"Nudimo im povoljne uvjete što se tiče ostvarivanja prava, ali njima to nije uvjet već poslovna isplativost tržišta", poručuje Nenad Marčec, glavni direktor službe ZAMP-a. Tim servisima, kaže, prioritet su velika tržišta, a hrvatsko od 4,5 milijuna stanovnika premalo je da bismo im bili interesantni. "Ideja je da zajedno sa ostalim kolegama u regiji ponudimo ulazak tih servisa na zajedničko tržište. To je tržište od 22 milijuna stanovnika pa vjerujemo da bi postojao veći interes", rekao je Marčec nakon sastanka sa čelnicima društava za ostvarivanje autorskih prava Srbije, Slovenije i Crne gore. Osim o mogućnosti ujedinjavanja na online tržištu raspravljali su i o učinkovitijim rješenjima za ostvarivanja autorskih prava te prijedlogu direktive Europske unije koja bi omogućila kolektivno ostvarivanje autorskih prava.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu