Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja odobrila je koncentraciju poduzetnika Tommy i Kerum kojom je Tommy u 2010. i 2012. sukcesivno stekao dio prodajnih mjesta Keruma. Poduzetnici, sudionici koncentracije, djeluju na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo na području pet županija – Dubrovačko-neretvanskoj, Splitsko-dalmatinskoj, Zadarskoj, Šibensko-kninskoj i Primorsko-goranskoj županiji.
Uzimajući u obzir utvrđene strukture tržišta i značajan broj konkurenata različite tržišne snage na mjerodavnim tržištima, Agencija je zaključila da provedba koncentracije neće imati negativan učinak na tržišno natjecanje, jer se njome ne stvara novi niti jača postojeći vladajući položaj sudionika koncentracije. Štoviše, za pretpostaviti je da će Tommy svojim tržišnim udjelom pridonijeti većoj konkurenciji između poduzetnika na mjerodavnim tržištima što će ići u korist i potrošačima.
Naime, rezultati ekonomske analize koju je provela Agencija ukazuju na rast tržišnog udjela poduzetnika Tommy na teritoriju Hrvatske na 5 posto te da će koncentracija najznačajniji učinak na tržištu imati u na području Splitsko-dalmatinske županije. U toj županiji Tommy postaje najznačajniji takmac (tržišni lider) s udjelom između 25-30 posto, dok je drugi po veličini tržišni takmac na tom području – Konzum s udjelom između 20 i 25 posto.
Na području Dubrovačko-neretvanske županije, Tommy će nakon provedene koncentracije imati udjel od 15-20 posto, a najznačajniji takmac mu je i tamo Konzum s udjelom između 30 i 35 posto. Na području Šibensko-kninske županije Tommy ostvaruje udjel od 10 – 15 posto dok u Zadarskoj i Primorsko-goranskoj županiji ostvaruje udjele niže od 5 posto.
Međutim, unatoč tome što je koncentraciju ocijenila doupuštenom, Agencija će protiv Tommya pokrenuti postupak utvrđivanja uvjeta za izricanje upravno kaznene mjere zbog nepodnoštenja prijave namjere provedbe koncentracije na ocjenu u zakonskom roku. Riječ je o lakšoj povredi Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja, a obveza prijave za Tommy je nastala 10. svibnja 2010., kada je Tommy kupio, odnosno zakupio posljednji od šest prodajnih prostora Keruma u Dubrovačko-neretvanskoj županiji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu