HEP predstavio punionicu električnih vozila ELEN i električno vozilo Peugeot Ion

Autor: Poslovni dnevnik , 30. studeni 2012. u 16:13
Predsjednik Uprave HEP-a Zlatko Koračević, direktorica HEP-Opskrbe Tina Jakaša i ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak

ELEN je marketinška kovanica sastavljena od riječi ELektrična ENergija, što je ujedno i osnovni proizvod koji HEP nudi na tržištu.

HEP Opskrba, vodeći je opskrbljivač električne energije u Hrvatskoj čija je temeljna zadaća pružiti kupcima  kvalitetnu i pouzdanu opskrbe električnom energijom u Hrvatskoj i u regiji po konkurentnim cijenama. Na tržištu električne energije, koje je u potpunosti otvoreno od srpnja 2008. godine, pored, trenutno registriranih 11 opskrbljivača, HEP-Opskrba uspješno je zadržala vodeću poziciju.U prilog tome govori činjenica da su u  2011. godini opskrbili više od 47.000 kupaca, kategorije poduzetništvo te isporučili 7,85 TWh električne energije. Među kupcima HEP-Opskrbe su najveće tvrtke u RH , ali i  mali poduzetnici, obrti, gradovi i općine, javne ustanove i dr. Činjenica da konkurencija aktivno sudjeluje na tržištu pred vodećeg opskrbljivača stavlja dodatni izazov za unapređenjem svojih usluga i proizvoda. U tom smislu, samo u zadnjih šest mjeseci HEP-Opskrba napravila je određene iskorake u poslovanju.  Novom metodologijom izračuna cijena, kao i novom paletom tarifnih modela  osigurala je stabilnost i konkurentnost pred dugim opskrbljivačima. Također, u svom poslovanju oslanja se i koristi  sinergiju s drugim članicama HEP Grupe kako bi dodatno učvrstila odnose sa svojim kupcima. Budući u sklopu HEP-Grupe vrlo uspješno posluje HEP-ESCO ( Energy Service Companie ), HEP-Opskrba u poziciji je svim svojim kupcima osigurati kvalitetnu ponudu usluga vezanih za energetsku učinkovitost kako bi kupci unaprijedili vlastito poslovanje, racionalizirali potrošnju i brinuli o zaštiti okoliša.

Sinergija
Nadalje, koristeći  upravu navedenu sinergiju  HEP-Opskrba  svojim kupcima nudi zelenu energiju koja je proizvedena iz obnovljivih izvora. Sve HEP-ove hidroelektrane certificirane TÜV SÜD  certifikatom. TÜV SÜD  certifikat je dokument kojim se garantira porijeklo  energije iz obnovljivih izvora (TÜV SÜD Renewable Unit), a izdaje ga njemačka certifikacijska kuća TÜV SÜD Industrie Service. U svom poslovanju HEP-Opskrba maksimalno se oslanja na nove tehnologije i radi određene inovativne iskorake kako u samoj HEP Grupi, tako i na tržištu u RH.  Jedan od takvih iskoraka je i razvojnu projekt eMOBILNOST koji se u potpunosti uklapa u novu energetsku strategiju EU, a osnovu projekta čini ideja da se električna energija iz obnovljivih izvora koristi kao pogonsko gorivo za električna vozila. Upravo sa ovim inovativnim iskorakom HEP-Opskrba, kao nositelj razvojnog projekta, unutar HEP Grupe predstavila se na sajmu u Varaždinu. Kao vodeći proizvođač i opskrbljivač električnom energijom na hrvatskom tržištu, HEP ima ambiciju biti vodeći i u izgradnji infrastrukture za punjenje električnih vozila budućnosti. Izgradnjom vlastite infrastrukture HEP želi povezati Hrvatsku i priključiti se na europsku energetsku autocestu s ciljem omogućavanja roaminga za električna vozila svim turistima na proputovanju i onima koji električnim vozilima dolaze u Hrvatsku na odmor.HEP kao društveno odgovorna kompanija snažno podupire korištenje vozila bez emisije CO2 čime želi sudjelovati u poboljšavanju kvalitete života u velikim gradovima, smanjenjem zagađenja i gradske buke.

eMOBILNOST – projekt u fazama
Nastupom u Varaždinu projekt eMOBILNOST  iz projektne faze u kojoj su HEP-ovi stručnjaci prikupljali znanja i u suradnji s vodećim europskim stručnjacima (RWE) projektirali buduću infrastrukturu, krenuo je u eksperimentalnu fazu gdje se u praksi testiraju električna vozila i punionice, a rabljena vozila iz HEP-ovog voznog parka konverzijom se prerađuju iz konvencionalnih u električna (suradnja s DOK-ING-om).Kako se tržište električnih automobila u Europi dinamično razvija, a značajni financijski poticaji i odluke EU pogoduju razvoju elektromobilnosti, HEP je odlučio krenuti u lansiranje branda ELEN pod kojim će ubuduće nastupati na tržištu. ELEN je marketinška kovanica sastavljena od riječi ELektrična ENergija, što je ujedno i osnovni proizvod koji HEP nudi na tržištu. Brendiranjem projekta u ovoj fazi razvoja HEP želi osigurati tržišnu prepoznatljivost kako bi i u segmentu elektromobilnosti na vrijeme krenuo zauzimati pozicije na liberaliziranom tržištu električne energije.Ovih dana u tijeku je natječaj za oblikovanje budućih ELEN stanica za brzo punjenje električnih vozila, a HEP ga provodi u suradnji s Gradom Zagrebom i Hrvatskim dizajnerskim društvom. Rezultat ovog natječaja biti će prve ELEN stanice za brzo punjenje električnih vozila, a postavit će se ispred upravne zgrade HEP-a i Gradskog poglavarstva Grada Zagreba. Uspoređujući potrošnju goriva na relaciji između Zagreba i Varaždina i natrag (176 km), vlasnik električnog vozila će potrošiti 14,8 kn dok bi vlasnik benzinca za istu relaciju trebao izdvojiti deset puta više, čak 143 kn.

Velike uštede
Svakodnevnom vožnjom gradskog električnog vozila na toj relaciji u samo mjesec dana uštedjeli bi 3846 kn u usporedbi s potrošnjom benzinskog motora. Uz goleme uštede na troškovima goriva i održavanju, korištenjem električnih vozila doprinosimo i smanjenju emisija CO2, pa tako u periodu od godine dana emisija CO2 kod električnog vozila punjenog iz obnovljivih izvora energije iznosi 0 t/km CO2, a kod benzinskog čak 12,03 t CO2, što je trostruko više od  godišnje emisije CO2 po stanovniku grada Zagreba koja iznosi 4,03 t CO2. Električna vozila znatno su učinkovitija u iskorištavanju primarne energije u odnosu na najsuvremenija vozila današnjice opremljena  motorom s unutarnjim izgaranjem. Tako npr. električno gradsko vozilo punjeno iz obnovljivih izvora električne energije ima 5 puta veću učinkovitost od konvencionalnih vozila.

Komentirajte prvi

New Report

Close