Najavna presica za festival elektroničke glazbe Ultra Music, koji će se u srpnju održati u Splitu i Hvaru, podsjetila je na to da je glazbeni turizam niša od koje Hrvatska može imati višestruku korist, s vrlo konkretnim brojkama.
Organizatori i promotori festivala, koji je navodno postao jedna od važnih poluga rasta američkoga Miamija, na spektakularnom predstavljanju, na kojem su prenijeli i dašak atmosfere, vrlo su konkretno najavili kakav će utjecaj petogodišnje održavanje Ultra Europe imati na lokalnu zajednicu i turistički razvoj Hrvatske. Procjenjuje se da će uz ulaganje od 100 milijuna kuna partijaneri u Splitu i Hvaru potrošiti do 150 milijuna kuna, potaknuti dodatna ulaganja u nove sadržaje, smještajne kapacitete, te u konačnici podići cijene zbog rasta kvalitete i atraktivnosti. Da su glazbeni događaji dobar izvor prihoda i temelj za izgradnju atraktivnih destinacija, pokazuje već godinama primjer Zrća. Terraneo u Šibeniku s ovogodišnjih 45 tisuća posjetitelja popunio je sve kapacitete destinacije. Tisno je s milijun kuna više u ovogodišnjem proračunu sretno što je preuzelo Garden festival. Valamarov jazz festival Poreču je dao posve novu dimenziju.
Svi ti festivali odvijaju se, međutim, usred ljeta, u srcu sezone, kada su kapaciteti ionako prepuni. Vladaju neopisive gužve i vrućine (sjetimo se kako su se gosti požalili na nedostatak hlada u kampu na Terraneu). I Ultra Europe okupirat će Split i Hvar u vrijeme kad se tamo traži krevet više, kad su golemi redovi na granicama, naplatnim kućicama… U takvoj atmosferi gosti Ultre prije će se dočekati kao razuzdana mladež koja drugim gostima ne da spavati nego kao poželjni turisti. Zašto se Ultra ili bilo koji od navedenih festivala, pogotovo na jugu zemlje, ne organiziraju u proljeće ili ranu jesen? Jadranske destinacije imaju klimu pogodnu za open air festivale izvan glavne sezone, u kojoj gosti uglavnom dolaze zbog kupanja i sunčanja. A tako bi lako produljili sezonu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.jako, jako dobro, sviđa mi se Vaša ideja.
Ti bi samo partijala.
Treba i raditi, a ne samo se opijati kavom i vinom.
[emo_smijesak][emo_namigusa]
jako, jako dobro, sviđa mi se Vaša ideja.
Uključite se u raspravu