Brazil, Meksiko, SAD, Velika Britanija, Njemačka, zemlje Arapskog poluotoka, zatim Južnoafrička Republika, Kenija, Nigerija te Kina zemlje su na koje se upravo šire najveće softverske kompanije na svijetu sudeći prema njihovim godišnjim izvješćima.
Njemački SAP, vodeći proizvođač ERP-ova, objavio je da je u godinu dana povećao prihod od cloud usluga devetnaest puta na 80 milijuna dolara. U Latinskoj Americi rastao je 37 posto, a posebno u Meksiku i Brazilu. U Europi je rastao u Njemačkoj, a u ostatku svijeta posebno na Bliskom istoku, Nigeriji i Južnoafričkoj Republici. U Kini raste 40 posto, a tek nešto manje u Japanu. Najveći proizvođač baza podataka Oracle u posljednjih je godinu dana u Sjevernoj i Južnoj Americi zabilježio najveći prihod uz rast od pet posto, u Aziji je skočio za 10 posto, a u EMEA-i svega 1 posto. Cloud platforma Saleforce 70 posto prihoda ostvaruje u Amerikama, ali urede drži još u Velikoj Britaniji, Japanu, Singapuru i Australiji. Budućnost vidi u tzv. društvenom poduzetništvu, odnosno uvođenju prilagođenih društvenih mreža u svakodnevno poslovanje tvrtki. Microsoft, koji je već snažno globalno prisutan, s druge strane budućnost vidi u povezivanju stolnih računala, tableta, televizora, pametnih mobitela i drugih uređaja u jedinstveno okruženje.
Sličnu taktiku slijedi i Samsung koji kao softversku platformu koristi Googleove proizvode. Ruski antivirusni div Kaspersky, nakon što je izgradio čvrste temelje u Južnoafričkoj Republici i Keniji, dva najveća afrička softverska tržišta, sada se širi u Nigeriju koja ima 160 milijuna stanovnika i čije softversko tržište vrijedi šest milijardi dolara. Drugu priliku vidi u Egiptu gdje živi 90 milijuna ljudi. Hrvatska, usporedbe radi, ima 4,29 milijuna stanovnika i cijelo joj IT tržište, zajedno s hardverom i IT uslugama, vrijedi tek milijardu dolara. Tableti, pametni mobiteli, paketirani softver i cloud usluge globalno potiču rast IT potrošnje. Softverski divovi tvrde da softversko tržište u EMEA-i znatno raste, a u zapadnoj Europi samo pametni mobiteli. U Amerikama je potrošnja stabilna, a u Aziji rast usporava.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu