Visoka premija glavni mamac za strana društva

Autor: Božica Babić , 27. studeni 2012. u 18:30
Police su u nas znatno skuplje nego u regiji

Motiv su za dolazak novih osiguravatelja na domaće tržište mogle bi biti i stabilne višegodišnje odštete.

Premija na obveznim osiguranjima motornih vozila (AO) ugovorena za 2002. iznosila je u Hrvatskoj 1,78 milijardi kuna, a za 2011. dosegnula je 2,91 milijardu. Istodobno je ukupno isplaćen iznos odšteta imao znatno manju krivulju, uvećan je sa 1,15 na 1,18 milijardi kuna. Upravo u križaljci koja svjedoči o rastu premije od 1,13 milijardi kuna, dok su isplaćene odštete bile veće tek 30 milijuna kuna, mnogi vide motiv za dolazak nove konkurencije nakon što Hrvatska postane članica EU, što će zasigurno potaknuti liberalizaciju tržišta. U odnosu na trendove iz autoosiguranja u zemljama iz kojih bi mogli stići novi igrači, Hrvatska s prosječnom cijenom AO police od 202 eura slijedi Austriju u kojoj je polica 257 eura, dok se kod ostalih kreće između 80 i 172 eura. Osiguravatelji iz Mađarske i Slovačke te Poljske i Češke (slovenski Triglav već je tu) vjerojatno razrađuju taktiku ulaska na hrvatsko tržište.

Sve preko podružnica
Društvima iz EU dolazak je dopušten osnivanjem samo podružnice. Kako je AO polica u kategoriji najjednostavnijih proizvoda, vrlo podatnih konceptu online prodaje, to znači da bi ukupnu aktivnost novopridošlih osiguravatelja zapravo vodile dobro ekipirane matice. U situaciji sve manje kupovne moći i obveze plaćanja AO police mnogim Hrvatima uskoro će cijena postati jedini kriterij u zaključivanju ugovora.

Premije po zaposleniku
Poljsko-češki osiguravatelji posebno su zanimljivi, ne samo zbog ponude povoljnih polica već i zbog toga što godišnje po svakom zaposleniku ostvare više od 400.000 eura premije, što svjedoči o visokoj konkurentnosti. Prosjek hrvatskih osiguravatelja iznosi samo 113, kod Mađara 123, Slovaka 332 te Slovenaca 342.000 eura. Preslagivanjem AO tržišta između 2002. i 2011. Croatia osiguranje izgubilo je 99.426 klijenata, a Allianz je povećao portfelj za 101.254 police. Rast su istodobno bilježila i društva iz koncerna Agram, sa 579 na 868.000 polica. Od milijardu kuna lanjske premije primjerice Euroherc je 659 milijuna ostvario na AO policama.

Novi zakon odgođen
Ovi detalji ilustriraju zašto su neka društva novim kontroverznim zakonom nedavno pokušala "zacementirati" postojeće pozicije na AO tržištu uvodeći prepreke dolasku nove konkurencije. Zakon je povučen iz javne rasprave, iz Ministarstva financija poručuju da će u proceduru sljedeće godine. 

Komentirajte prvi

New Report

Close