Kakve kekse kupuju Hrvati?

Autor: Poslovni.hr , 22. studeni 2012. u 14:13
SXC

Devet od deset kućanstava kupilo je kekse u prvom polugodištu tekuće godine, a broj kupaca ove kategorije nije se mijenjao u odnosu na prethodno razdoblje.

GfK je proveo istraživanje vezano uz  potrošnju keksa u kućanstvima u Hrvatskoj. Prema podacima iz GfK Panela Kućanstava total kategorija industrijski proizvedenih keksa u prvom polugodištu 2012 pala je 4 posto  količinski, a 3 posto vrijednosno u odnosu na isto razdoblje 2011. Neki su segmenti ipak povećali volumen, a to su tvrdi keksi  koji su rasli količinski čak 20 posto  te čajni keksi s rastom od 7 posto, pokazuje istraživanje.

Vafli čine oko 40 posto vrijednosnog udjela u kategoriji keksa. Drugi najveći segment su čajni keksi s oko 1/4 udjela,  zatim tvrdi keksi s 13 posto, punjeni keksi s 8 posto, i ostali keksi s 14 posto.

Keksi se troše u većini kućanstava. Devet od deset kućanstava kupilo je kekse u prvom polugodištu tekuće godine, a broj kupaca ove  kategorije nije  se mijenjao u odnosu na prethodno razdoblje.  Ipak, pojedini segmenti u kategoriji keksa uspjeli su povećati bazu kupaca, na primjer čajni  i tvrdi keksi, dok su vafli izgubili dio kupaca. Kad je u pitanju učestalost kupovine keksa, ni kupovno ponašanje nije se mijenjalo, a u prosjeku kekse naša kućanstva  kupuju oko 20 puta godišnje.

Trgovačke marke keksa čine oko 1/4 vrijednosnog udjela u keksima, a zanimljivo je da nisu povećale svoj udio u zadnjih godinu dana, iako su inače upravo trgovačke marke na ukupnom  tržištu roba široke potrošnje nastavile s rastom udjela.  U tvrdim i punjenim keksima trgovačke su marke uspješnije nego u drugim segmentima. Dok Lidlove marke u punjenim keksima neočekivano gube na udjelu, vrlo uspješno rastu u tvrdim keksima.

Na tržištu koje stagnira, u situaciji u kojoj određena marka nema dovoljno prostora za organski rast, ključno je znati koja marka raste na čiji račun. Tako, na primjer, u čajnim keksima Konzum sa svojom K plus linijom raste na račun Koestlina, Kraša i Lidlovih marki.

Najžešća konkurencija je u napolitankama gdje se za svoj dio kolača bore Kraš, Koestlin, Konzum, Lidl, CBA, Sloboda i drugi izazivači. Iako su Kraš napolitanke vladarice u svom segmentu i drže duplo veći tržišni udio u odnosu na sljedećeg najjačeg konkurenta,  u 2012. uvjerljivo najbrže rastu Koestlin napolitanke i uzimaju kupce/vrijednost svim svojim konkurentima.
GfK Consumer Panel  ili Panel kućanstava je kontinuirano istraživanje u kojemu se podaci prikupljaju na temelju dnevnika kupovine kojeg ispunjava 1.500 kućanstava u Hrvatskoj. Uzorak je reprezentativan prema regiji, veličini naselja, broju članova kućanstva te broju djece ispod 14 godina.

Komentirajte prvi

New Report

Close