U drugoj polovici prosinca Uprava Podravke usvojit će, uz poslovni plan za 2013. godinu, i strateški plan za kompaniju za narednih pet godina. Strategija poslovanja Podravke za razdoblje od 2013. do 2018. godine dokument je koji se očekuje otkako je Zvonimir Mršić u veljači došao na čelo Podravkine Uprave i u tu tvrtku doveo svoj tim menadžera. Mršić je još proljetos ambiciozno najavio da je plan Uprave tijekom narednih pet godina povećati prihod sa sadašnjih tri i pol milijardi kuna na pet milijardi kuna (uz godišnji rast o sedam posto).
Dokapitalizacija – opcija
Usto se od Podravke očekuje da u narednim godinama osim poboljšanja rasta prihoda realizira napokon i neku akviziciju. Pitanje je, naravno, kako će se sve to financirati a na pitanje Poslovnog dnevnika o tome uključuje li strateški plan dokapitalizaciju kako se najavljivalo, Mršić nam je, nakon potpisivanja ugovora o suradnji sa turističkom agencijom Uniline rekao: "Dokapitalizacija je jedna od opcija. Podravka ima prostora i da dogovori kreditni aranžman. Podravkina trenutna prosječna cijena kamate je oko 4,9 posto i mi sigurno na tržištu možemo dobiti novac uz kamatu od ispod pet posto." Na pitanje, pak, je li jedna od opcija kako da se financira budući razvoj kompanije i prodaja njezino farmaceutskog dijela – Belupa, prvi čovjek Podravke nam je vagajući riječi kazao: "Nismo razmatrali opciju prodaje Belupa".
Dogovoreno ili …
U poslovnoj se zajednici šuška da je za Belupo zainteresirana Atlantic grupa Emila Tedeschija, no tu informaciju, naravno, nitko ne želi javno komentirati. Tedeschi je prije nekoliko dana u Jutarnjem listu izjavio kako Atlantic više nije zainteresiran za Podravku (koju su htjeli preuzeti prije kupnje Droga Kolinsku), no čini se da mogućnost akvizicije Belupa i dalje visi u zraku. Neslužbene informacije idu toliko daleko da se čak govori i kako je prodaja Belupa dogovorena stvar. Inače, prije nekoliko tjedana je prvi čovjek Atlantica bio u Podravci gdje su dvije kompanije započele pregovore o zajedničkoj distribuciji.
Sinergija za rast
Ugovor s Unilineom
Zvonimir Mršić je u srijedu s Borisom Žgombom, predsjednikom Uprave pulske turističke agencije Uniline, potpisao ugovor o marketinškoj suradnji. Ugovor nije vremenski ograničen a o tome kolika se financijska vrijednost od njega očekuje Mršić je rekao: "Vrijednost nije moguće sada iskazati u novcu ali od ove sinergije očekujemo rast za obje tvrtke, dakle, i u prodaji Podravkinih proizvoda kao i Unilineovih turističkih aranžmana kako u Hrvatskoj tako i na tržištima Srednje Europe i Rusije", kazao je Mršić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu