Najveći svjetski brodar okreće se nafti i upravljanju lukama

Autor: Poslovni dnevnik , 19. studeni 2012. u 22:00
Pao je promet na rutama između Europe i Azije

Moller-Maersk pritisnut neizvjesnim stanjem na globalnom tržištu smanjuje ulaganja u kontejnerski prijevoz robe.

Danska brodarska i naftna kompanija A.P. M?ller-Maersk objavila je jučer kako  će smanjiti ulaganja u odjel za kontejnerski prijevoz i usredotočiti se umjesto toga na poslovanje s naftom, naftnim platformama i lučkim pretovarom.

Inače Maersk je najveća svjetska kompanija za prijevoz kontejnerskog tereta i drži 16 posto ukupnog svjetskog pomorskog kontejnerskog prometa."Smanjit ćemo aktivnosti u brodskom prijevozu i usmjeriti se na unosnije dijelove poslovanja i stabilnije poslove", kazao je izvršni direktor Nils Andersen za londonski poslovni dnevnik The Financial Times, najavivši veliku promjenu u Maerskovoj strategiji.Naime dok je Maersk Line prošlu godinu zaključio s neto gubitkom od 540 milijuna dolara, odjel za naftu ostvario dobit od 2,1 milijardu dolara, a odjel za naftne platforme dobit od 495 milijuna dolara. Poslovi pretovara zabilježili su plus od 649 milijuna dolara.Maerskov odjel za kontejnerski prijevoz pogođen je usporavanjem prometa na rutama između Europe i Azije, na kojima je ove godine smanjio kapacitete zbog neizvjesnih izgleda. A s obzirom na nastavak krize u SAD-ui Europi taj će se trend gotovo sigurno nastaviti i iduće godine. Ovome brodaru u prilog ne idu ni visoke cijene nafte koje dodatno nagrizaju marže.

Grupa je ranije ovoga mjeseca objavila kako očekuje da će u ovoj godini globalna potražnja za pomorskim kontejnerskim prijevozom tereta porasti 3,0 posto. U drugom tromjesečju prognozirala je rast od četiri posto. Maersk Line, središnji dio grupe, ove godine očekuje "skroman pozitivan rezultat", zahvaljujući rastu vozarina u drugoj polovini godine. Upravo je zahvaljujući višim vozarinama grupa u trećem tromjesečju gotovo utrostručila neto dobit, na 5,6 milijardi danskih kruna (933 milijuna dolara).S druge strane situacija u poslovima s upravljanjem lukama i proizvodnjom nafte ima daleko bolju perspektivu, pa Maersk očekuje kako će svaki od tih segmenata poslovanja do 2018. godine ostvarivati dobit od po milijardu eura godišnje. Maersk Oil pak planira povećati proizvodnju nafte sa 265 na 400 tisuća barela dnevno do 2020.godine, a kompanijan će u tu svrhu povećati i ulaganja u proizvodnju sa dosadšnjih jedne do tri na tri do pet milijardi dolara godišnje. 

Komentirajte prvi

New Report

Close