U samo 54 sati ovog vikenda deset je timova razvilo svoje poduzetničke ideje

Autor: Josipa Ban /VLM , 18. studeni 2012. u 18:12
Ilustracija

Veliku pomoć u tome pružilo im je 11 mentora iz raznih područja; financija, marketinga, prava te IT-a.

U samo 54 sati ovog vikenda deset je timova razvilo svoje poduzetničke ideje do funkcionalnog i primjenjivog poslovnog plana na 2. Startup Weekendu u Zagrebu. Veliku pomoć u tome pružilo im je 11 mentora iz raznih područja; financija, marketinga, prava te IT-a. Svoj završni poslovni plan u samo pet minuta timovi su prezentirali stručnom žiri, a najbolji dobiva mogućnost prezentirati ga u sjedištu Startup Weekend brenda u Seeatleu.

Ipak, kako ističe Milan Belojević, voditelj projekta, najveća vrijednost koju ovaj događaj pruža, a koji se paralelno odvijao na 360 mjesta širom svijeta, je iskustvo. „Polaznici su naučili kako se razvijaju poslovne ideje i kako ih mogu realizirati. Upoznali su ljude s vještinama i sposobnostima koje su komplementarne njihovima, i s kojima će ostati u kontaktu dugo nakon ovog događaja“, naglašava Belojević. Naposljetku, dodaje, imaju i funkcionalan poslovni plan što je prvi korak na putu prema poduzetničkoj ideji.

Na Startup Weeknedu putem Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva našli su se i Sonja i Sven Jarebica iz Velike Mlake te Slavica Miličić iz Gračaca. No nije im samo to zajedničko. Naime, i Sonja i Sven (majka i sin) kao i Slavica na događaj su došli s gotovim proizvodom, a pomoć im je potrebna u njegovom plasiranju na tržište. Tako je mladi studen VERN-a, Sven Jarebica,  predstavio edukativno didaktičku igru za razvoj samopouzdanja kod djece "Upoznaj sebe ", a riječ je o prvoj igrački na hrvatskom tržištu koja razvija socijalnu inteligenciju kod djece. Kako objašnjava Sonja Jarebica, osnivačica udruge, „Ti si ok“,koja se bavi prevencijom nasilja među djecom, radeći u školi otkrili su da djeca nemaju pojam o sebi i da imaju  jako nisko samopouzdanje. Tako su im na jednoj radionici nudili pojmove, poput, ti si sretan, mudar, dobar, a kad su došli doma Sven je došao do ideje da od pridjeva napravimo igricu koju ćemo nuditi školama. Igra se po principu memori kartica tako da je razrednik igra s djecom osam do deset puta tokom školske godine pa dijete kroz mjesec dana dobiva tri pojma o sebi. Primjerice, ja sam pouzdan, uredan, pametan. Ako to nije bio, nastavnik će ga upozoriti da na tome poradi a dijete će stvori sliku o sebi i o svojim pozitivnim stranama. S druge strane, i djeca jedna drugima daju pozitivno mišljenje. „Igra je dobila niz pozitivnih mišljenja psihologa i stručnjaka za zaštitu djece, a sada pokušavamo prodati toliko da bi se udruga mogla samofinancirati“, ističe Sonja Jarebica. Prema njenim računicama za to bi trebali prodati 200, od tisuću tiskanih paketa igre, a u uspjeh igre, za koju sve više škola pokazuje zanimanje, ne sumnja. Ideja mladog Svena već je nagrađivana te je prošle godine osvojila drugo mjesto na BizPlan Contest kojeg organizira CEPORA.

Slavica Miličić iz Udruge Prospero  iz Gračaca pak prezentirala je ceker izrađen od recikliranih plastičnih vrećica. Naime, udruga nudi ženama proizvodnju proizvoda na tradicijski način na ručnom tkalačkom stanu. Proizvodi, poput cekera ili multifunkcionalne prostirke (torba za plažu i prostirka), izrađuju se od plastičnih vrećica koje se režu na trake i stavljaju na tkalački stan. Miličić ističe kako su proizvodi proizvedeni na ovaj način izrazito kvalitetni te ekološki. Udruga na ovaj način omogućava samozapošljavanje mnogim ženama iz Gračaca, a prema njihovim izračunima svaka žena radeći osam sati u vlastitoj kući na tkalačkom stanu svaki mjesec može zaraditi prosječnu plaću. Jednako kao i kod Jarebićevih i Miličić na Startup Weekenu traži odgovor kako taj proizvod što boje plasirati na tržištu.

Komentirajte prvi

New Report

Close