Nikica Barić, povjesničar na Hrvatskome institutu za povijest, izjavio je u povodu današnje oslobađajuće presude Haaškoga suda hrvatskim generalima da će u političkom smislu takva presuda osnažiti položaj Hrvatske, napose glede hrvatske tužbe protiv Srbije za genocid, odnosno srbijanske protutužbe koja se znatnim dijelom oslanjala upravo na prvostupanjsku presudu Gotovini i Markaču. "Moram priznati da prije izricanja konačne presude nisam bio optimist. S tako sastavljenom optužnicom mislio sam da se u najboljem slučaju može računati na znatno sniženje kazni", rekao je Barić, dodavši da mu je zato presuda bila ugodno iznenađenje.
Po njegovim riječima optužnica uopće nije uzimala u obzir sve ono što je prethodilo "Oluji". "Tu mislim na način na koji je uspostavljena 'Srpska Krajina', zatim na razdoblje od 1992. do ljeta 1995. kad je Hrvatska bezuspješno očekivala od UN-a da pomogne u provedbi mirne reintegracije okupiranih područja, što on nije bio u stanju učiniti", izjavio je, podsjetivši kako je Tuđman s jedne strane bio pod pritiskom hrvatske javnosti da vrati područja pod srpskom okupacijom, a istovremeno je bio i pod pritiskom međunarodne zajednice da ne kreće u vojno rješenje.
Kako je napomenuo nasuprot tome bila je i potpuna nepopustljivost srpskog vodstva u Kninu, koje nije željelo pristati ni na kakvu autonomiju u okviru Hrvatske, iako je Zagreb za to bio spreman. "Na kraju, 'Oluja' nije značila samo oslobađanje hrvatskog teritorija, nego je bila i uvod u konačno okončanje rata u Bosni i Hercegovini. Sve su to činjenice koje ne bi mogla izmijeniti niti optužujuća presuda, no, na sreću, ona je ipak oslobađajuća", izjavio je. Nikica Barić bavi se hrvatskom poviješću 20. stoljeća o čemu je objavio veći broj znanstvenih radova. Uz ine, objavio je knjigu "Srpska pobuna u Hrvatskoj 1990.-1995."
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.PORUKA POVJESNIČARU BARIĆU.
POVIJESNIČAR BARIĆ JE SKOLISTIČKI OBRAZOVAN. SKOLASTIČKO-KATOLIČKI. TO SE VIDI IZ NJEGOVOG TEKSTA DA JE GOSPODIN DUBOKO U TRIBALNO KATOLIČKOJ ZABLUDI ,JER ONO STEČENO OBRAZOVANJE, TAKOZAVNOG POVIJESNOG USMJERENJA NIJE MERITORNO DA PROSUĐUJE DRUŠTVENO POLITIČKE I DRUŠTVENO EKONOMSKE ODNOSE JEDNE ZAJEDNICE IZ KOJIH EMANIRAJU I SVI OSTALI ODNOSI. ZA TAKVE, PROSUDBE TREBA SE IMATI FILOZOFSKO MARXISTIČKO OBRAZOVANJE,ŠTO ZNAČI, BITI NA NIVOU SAMOSTALNE SAMOSVIJESTI, ŠTO ĆE REĆI DA JE SVIJEST MISLEĆEG BIĆA NA NIVOU UMA A NE NA NIVOU OPAŽANJA. GOSPODIN BARIĆ NIJE SVJESTAN SAMOG SEBE KADA SE TAKO MERITORNO OGALAŠAVA O PROBLEMIMA DRUŠTVENIH ODNOSA KOJI SU UVJEK STRATIFICIRANI TAKO DA DOTIĆU I NAJOSJETLJIVIJE LJUDSKE SUBJEKTIVNE OSJETILNOSTI ,REKAO BI MRX. NE MOGU RELIGIOZNI LJUDI BITI NA NIVOU SAMOSTALNE SAMOSVIJESTI ,JER SU ONI OVJEK ,REKAO BI HEGEL ,NA NIVOU OPAŽANJA KADA JEDVA RAZLIKUJU POJAVE OD PREDMETA ILI SU NA NIVOU NESRETNE SVIJESTI ZA KOJU HEGEL KAŽE DA JE UVJEK U DVOJBI ZA SEBE ILI PO SEBI. OBRAZOVANJE KOJE PODIŽE NIVO LJUDSKE SVIJESTI NA STUPANJ SAMOSTALNE SAMOSVIJESTI , KADA MISLEĆE BIĆE MOŽE PROSUĐIVATI SVIJET U KOJEM ŽIVI I ODNOSE KOJI VLADAJU NA NIVO POIMANJA SAMOSVIJESNOG PROSUĐIVNJA, TREBA BITI FILOZOFSKO-MARXISTIČKO.
ZATO PORUČUJEM ,POŠTOVANOM GOSPODINU BARIĆU DA SE PRIHVATI UČENJA ,JER ,KAKO KAŽE HEGEL ,SAMO PERMANENTNIM OBRAZOVANJEM SE DOLAZI NA STUPANJ SAMOSTALNE SAMOSVIJESTI NA PUTU DO APSOLUTNOG ZANNJA. JER OVA NJEGOVA IZJAVA JE NAJOBIČNIJE FALETANJE.
Uključite se u raspravu