Hrvatska kamping industrija ove je godine ostvarila 16 milijuna noćenja, što je porast od sedam posto prema 2011., a za visoku stopu rasta (1% više od prosjeka ukupnog turizma) najzaslužniji su porast s njemačkoga tržišta za 11%, rast broja noćenja Nizozemaca za 15 te Danaca 12 posto.
U Kamping udruženju, koja upravo održava kongres u Dubrovniku, smatraju da je i to dokaz da je kamping najpropulzivniji dio turističkog sektora. "Kamping će biti prvi segment turizma koji će dosegnuti rekordne brojke iz 1986., do toga nam nedostaje samo 10 posto noćenja. No, sektor se i dalje suočava s velikim ulagačkim zaprekama, poput neriješena pitanja turističkog zemljišta, pomorskog dobra te parafiskalnih nameta", kaže predsjednik toga udruženja Tihomir Nikolaš. Pomoćnik ministra turizma Oleg Valjalo otkrio je da je 90 posto novog Zakona o turističkom zemljištu definirano te da se u prvom kvartalu 2013. može očekivati da zakon uđe u proceduru, kao i novi Zakon o pomorskom dobru.
Ti su zakoni ključni za nove investicije u kampove te podizanje kategorizacije. Više od polovice kamping kapaciteta i dalje ima dvije i manje zvjezdica, pa su i cijene niže. Po cijenama u kampovima na šestom smo mjestu u Europi, iza Francuske (100 milijuna noćenja u kampovima), Italije (61 milijun), ili Španjolske, s dvaput više noćenja. "Možemo biti skuplji i svrstati se među prva tri mjesta u Europi po visini cijena. Po kvaliteti smo drugi", ističe Nikolaš. Da je rast cijena nužan, pokazuju procjene da je u 2012. kamping ostvario oko 640 mil. eura prihoda, što nije ni 10% očekivanog ukupnog prihoda od 7 milijardi kuna od stranih turista.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu