Odustalo se od nizinske pruge, ali se kupuju novi vlakovi

Autor: Ksenija Puškarić , 12. studeni 2012. u 22:00
Povjerenstvo za željeznicu sastalo se tek drugi put/PIX

Šanse da ugovore posao 44 nova vlaka imaju Gredelj i Končar, ide obnova pruge.

HŽ Putnički prijevoz kreće u nabavu 44 novih vlakova, odlučilo je jučer Povjerenstvo za željeznicu. Kako je rekao Siniša Hajdaš Dončić, ministar prometa i infrastrukture, nabavljat će se 32 elektromotorna vlaka, 16 za gradski i jednako toliko za regionalni prijevoz te 12 dizelskih vlakova za regionalni prijevoz.

Detalji natječaja kao i cijene vlakova bit će poznati u sljedećih 14 dana, najavio je Dončić istaknuvši kako velike šanse imaju klaster dijela Gredelja i Končar. "Oni mogu odgovoriti na izazov proizvodnje 44 nova vlaka", kazao je Hajdaš Dončić.  Osim nabave novih vlakova na sjednici Povjerenstva je odlučeno i da se napušta koncept nove nizinske pruge od Rijeke do Mađarske te da se kreće u obnovu postojeće. "Pravac koji će voditi prema Botovu na mađarskoj strani je već definiran, kao i način njegove izgradnje. Sredstvima Europske unije projektirat ćemo novu dvokolosiječnu prugu na dionici Skradnik – Horvati, a projektiranje će biti završeno 2015. godine.

Drugi dio pravca, od Delnica do Škrljeva, kreće u obnovu, i to će biti jedan od rijetkih dijelova željezničkog pravca koji neće biti dvokolosiječan. Završetak svih radova, odnosno "peglanje" ostatka pruge očekuje se 2019.", kazao je nakon jučerašnje sjednice Hajdaš Dončić dodavši da će se brzina teretnog prometa nakon izgradnje biti 120 km/h, a put će se skratiti za sat i pol. Pritom se uzelo u obzir da kontejnerski terminal na Brajdici i Zagrebačkoj obali sada ima kapacitet od 150.000 kontejnerskih jedinica, a bit će milijun i dvjesto tisuća kontejnerskih jedinica. "Sredstva iz EU mogu se povući samo za razvoj robnih željezničkih pravaca, za razvoj putničkog pravca od Rijeke prema Zagrebu nema ekonomske isplativosti", kazao je ministar.  

Komentirajte prvi

New Report

Close