Kako se istaknuti na poslu i osvojiti bolji položaj

Autor: Stjepan Škramić , 13. studeni 2012. u 20:50
Nemojte šefu dolaziti s problemom ako nemate barem prijedlog rješenja

Iako odlično radite svoj posao možda vas priznanja zaobilaze; evo nekoliko savjeta da to promijenite.

Svaki šef želi zaposlenike koji svoj posao obavljaju dobro. No, čak i među sjajnim zaposlenicima prakticiranje određenih navika vam može pomoći da se istaknete. Nema glupih pitanja, piše web stranica Monster.com. Pogotovo na početku vašeg odnosa, kada ste vi ili šef novi na poslu, radije dajte šefu mnogo informacija i postavljajte mnogo pitanja, nego obratno.

Aktivno slušajte

Šefovi cijene i aktivno slušanje. Kada vas on zamoli da napravite nešto ili vam sugerira način kako unaprijediti svoj rad, dajte mu do znanja da ste ga čuli. Kada vaš šef ima novu ideju odgovorite na nju konstruktivno umjesto da mu počnete bacati zapreke. Budite spremni na brainstorming kako biste iznašli način kako nešto obaviti. Gradite odnose. Vaš šef će izgledati dobro ako uspostavite dobar odnos s vašim klijetima, bilo da su oni unutar kompanije ili izvan nje. Sve što ste iz toga naučili, na primjer kako poboljšati korisničku uslugu, podastrite šefu, to vam može pomoći i u razvoju vaše karijere. Zapitajte se zatim je li vaš šef orijentiran na detalje ili netko tko drži glavu u oblacima? Šefova osobnost je nevjerojatno važna. Jednako je važno shvatiti što vaš šef želi od svog zaposlenika. Možda će šef koji je orijentiran na detalje to isto očekivati od zaposlenika. No, šef koji nema vremena za detalje možda će cijeniti jednog zaposlenika koji za njih ima vremena.Naučite šefove navike. Ako vaš šef uvijek iznova govori da ne voli da ga se prekida rano ujutro, ne trčite u njegov ured ili ne podnosite izvještaj o projektu čim dođete na posao. Nakon što sa šefom radite neko vrijeme, već biste trebali moći pogoditi koje ga informacije zanimaju. Ako mu ih osigurate unaprijed, to će povoljno utjecati na vaš odnos.

Smirite živce

Što napraviti ako ste ljuti? Tada je lako, prenosi portal Moj posao, "puknuti" i razgovatati tonom koji je jednostavno neprofesionalan. No u poslovanju nije uvijek presudno kako nešto kažete već što kažete. Na primjer, ako netko propusti rok i vi morate riješiti problem, odlučan, ali ljubazan ton je jednako učinkovit kao i psovke. Uvijek budite puni poštovanja i ljubazni. I tako možete biti odlučni. Kada ste bijesni, vaša prosudba je zamagljena, ne razmišljate jasno. Ne popustite emocijama i razmislite prije nego što poduzmete nepromišljene korake. Uzmite si vremena da se smirite i hladno procijenite situaciju. Tada donesite odluke.Budite upoznati sa svim činjenicma prije no što djelujete. Često čujete samo jednu stranu priče i stvorite mišljenje o nečemu na temelju toga. To je vrlo opasna navika budući da uvijek postoje dvije strane svake priče. Upoznajte se s obje strane prije nego što donesete odluku. Odluka koja je donesena na temelju samo 50 posto činjenica ima samo 50 posto šanse da bude ispravna.I na kraju najvažnije: ne psujte. Psovke umanjuju kvalitetu svake diskusije i mijenja ton rasprave na loš način. Trebali biste izbjegavati psovanje na radnom mjestu pod svaku cijenu.

Izađite iz okvira

Razmišljate globalno

Kada menadžeri razmatraju tko treba dobiti unapređenje, traže ljude koji shvaćaju bitna pitanja s kojima se šefovi suočavaju. Kada vam šef dođe s novom idejom, nemojte ju jednostavno odbaciti. Ako mislite da to neće uspjeti, razgovarajte s njime na zreo, odgovoran i odrastao način. Raspravljanje sa šefom oko svakoga njegova zahtjeva nije dobra strategija, ali nije ni jednostavno slijeganje ramenima i slaganje sa svime što kaže. Menadžer voli vidjeti angažiranog pojedinca. To znači pokazati entuzijazam za posao i ponuditi svoje mišljenje.

Komentirajte prvi

New Report

Close