Kako sve više nas internetu i raznoraznim aplikacijama pristupa putem mobilnih uređaja i tableta, oglašivači traže nove načine kako nas se domoći na tim napravama. Iskorištavaju mogućnosti telefona glede pronalaska lokacije, poziva, uputa i kalendarskih podsjetnika.
Oglašivači u Sjedinjenim Američkim Državama ove će godini potrošiti razmjerno malo na mobilne uređaje i tablete, oko 2,6 milijardi dolara, tvrde u eMarketeru, što iznosi samo dva posto ukupne potrošnje. No to je trostruko više nego što je potrošeno 2010. U svijetu se na ovu vrst oglašavanja troši 6,4 milijarde dolara. "Sve veći postotak naše kupnje je mobilan jer je i potrošač mobilan", kaže Chris McCann, predsjednik tvrtke 1800Flowers.com, koja pruža uslugu mobilnih oglasa koji osobe potiču da svrate u obližnju trgovinu. "Pokušavamo razmišljati o korisniku koji je u pokretu", kaže Jason Spero, upravitelj za globalnu mobilnu prodaju i strategije u Googleu, koji dominira internetskim i mobilnim oglašavanjem. "Što taj korisnik želi dok sjedi u kafiću ili šeće ulicom?"Veliki izazov počiva u činjenici što oglašivači mobilne oglase plaćaju manje nego internetske, uglavnom zato što je manje izgledno da će potrošači nešto kupiti putem telefona. Iako Google prodaje više mobilnih oglasa, prosječni iznos koji njima ostvaruje je u padu. Vrijednost Facebooka na Wall Streetu se prepolovila zbog straha da ne zarađuje dovoljno na mobilnim korisnicima. Ni Appleova mreža za mobilne oglase iAd ne pobuđuje veliko zanimanje.
No čelni ljudi Facebooka tvrde da je u trećem tromjesečju ove godine ta tvrtka na mobilnim oglasima ostvarila 150 milijuna dolara, odnosno 14 posto ukupnih prihoda. Pandora navodi da je u drugom tromjesečju 58 posto njezinih prihoda, to jest 59 milijuna dolara, ostvareno zahvaljujući mobilnim oglasima. I iz uprave Twittera izjavljuju da katkad ta društvena mreža zaradi veći dio svojih dnevnih prihoda od mobilnih reklama. Mreže za mobilne oglase predstavljaju nova poduzeća u usponu. Najveća od njih su Millennial Media, Googlov AdMob i Appleov iAd. Google ostvaruje 56 posto svih mobilnih prihoda te 96 posto svih prihoda od mobilne pretrage, navode u eMarketeru. U toj kompaniji tvrde da su na dobrom putu da u nadolazećoj godini ostvare osam milijardi dolara od mobilne prodaje, koja uključuje oglase, ali i aplikacije, glazbu i filmove koji se prodaju putem Google Playa. No dodaju kako većina prihoda dolazi od reklama. "Tko se najbolje snađe na području mobilnih oglasa, postat će novi Google, pa se stoga svi pitaju je li Google sljedeći Google", kaže Chris Winfield, suosnivač agencije za digitalne oglase BlueGlass Interactive. U Googleu kažu da se 30 posto pretraga restorana i 25 posto pretraga filmova odvija na mobilnim uređajima. Facebooku 60 posto korisnika pristupa putem telefona. No nema mjesta za prikaz reklama. Stoga je Facebook reklame počeo prikazivati u sklopu novosti, baš kao i Twitter. Također radi na mreži za mobilne oglase kojom će prikazivati reklame na drugim aplikacijama mobilnog uređaja na temelju onoga što je Facebooku poznato o dotičnom korisniku.
Claire Cain Miller
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu