Spevec otkrila što smatra najvećim zlom na tržištu

Autor: Poslovni.hr/Hina , 07. studeni 2012. u 14:21
Olgica Spevec (PXL)

Spevec je istaknula i kako je nedostatak konkurencije ono što je dovelo Hrvatsku u situaciju stagnacije ili nedovoljnog rasta.

Učinkovito tržišno natjecanje potiče rast gospodarstva i stvara pozitivnu poduzetničku i investicijsku klimu, uvjete za inovativnost i tehnološki napredak te pogodnosti za potrošače, istaknuto je na današnjoj konferenciji "Tržišno natjecanje u Hrvatskoj – europska perspektiva" koju je organizirala Američka gospodarska komora u Hrvatskoj.

Pravično tržišno natjecanje pozitivno utječe na razvoj poduzetništva i konkurentnog gospodarstva, kazao je predsjednik Američke gospodarske komore Ivan Vidaković, a savjetnik predsjednika Republike Boris Cota je naglasio kako će gospodarski rast Hrvatske, otvaranje novih radnih mjesta i prosperitet ovisiti i o uspješnom funkcioniranju tržišta.

Napominje kako je Hrvatska danas dobar primjer razvoja tržišta jer je proces stvaranja tržišnog gospodarstva započet napuštanjem planskog, a razvoj tržišta bio je potaknut i samim procesom pristupanja EU.

Cota je kazao kako je pred nama težak zadatak, gospodarstvo učiniti ne samo efikasnim, već i pravičnim, te je naglasio kako je povećanje zaštite tržišnog natjecanja jedno od bitnih pitanja razvoja društva.

Na panelu Zaštita tržišnog natjecanja u srednjoj i istočnoj Europi razgovaralo se o važnosti pravičnog tržišnog natjecanja za razvoj gospodarstva i poboljšanje investicijske klime.

Predsjednica Vijeća Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja Olgica Spevec istaknula je kako je kriza kao fenomen današnjice nešto sa čime se suočavaju u svakodnevnom životu i gospodarstvenici, građani, oni koji provode zakone, no kako kriza ne daje ispričnicu da se ne provode propisi i zakoni.

Kazala je kako Agencija pokušava dati prioritet poslovima kojima posljedice krize nastoji ublažiti ili olakšati. U dijelu poslova vezanih uz državne potpore nastoje biti što efikasniji i brži, što više sudjelovati u pripremi programa kako bi se u skladu sa postojećim propisima ti programi što prije pripremili i dali svoje učinke.

Što se pak tiče poslova vezanih uz borbu protiv kartela, kazala je kako su karteli, dogovori oko cijena, podjeli tržišta najveći krimen ili zlo na tržištu i tu nema nikakvih ustupaka ni za koga.

Podsjetila je kako je Agencija nedavno bila kritizirana zbog odluke kojom je sankcionirala kartel pekara u Osijeku, mnogi su im prigovarali da tih 15-ak pekara nisu veliki poduzetnici i da nisu narušili tržišno natjecanje, no ono je, kaže, narušeno čim su potrošači dovedeni u situaciju da plaćaju višu cijenu od one koju bi platili da je postojalo tržišno natjecanje.

Spevec je istaknula i kako je nedostatak konkurencije ono što je dovelo Hrvatsku u situaciju stagnacije ili nedovoljnog rasta. Smatra da tu postoji puno prostora u postojećem zakonodavstvu da se oslobodi prostor za više tržišta, više tržišnog natjecanja.

I Gianluca Sepe iz talijanske Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja ističe kako ograničavanje tržišnog natjecanja neće pomoći oporavku od krize, a naglasio je i nužnost regionalne suradnje agencija za zaštitu tržišnog natjecanja.

Komentari (1)
Pogledajte sve

A tko je sve ove godine sponzorirao ograničavanje tržišnog natjecanja?

New Report

Close