Iako je u ovoj godini broj noćenja britanskih turista u Hrvatskoj porastao za 22 posto, a brojka od 300 tisuća dolazaka Britanaca u Hrvatsku neusporedivo je bolja nego prije četiri godine, Hrvatska još uvijek ne može biti zadovoljna rezultatima s britanskog tržišta. Za bolje rezultate ključna je bolja povezanost, odnosno veći broj letova koji će povezivati Veliku Britaniju i Hrvatsku, ali i bolja suradnja s hrvatskim zračnim lukama, istaknuo je ministar turizma Veljko Ostojić koji boravi u Londonu na najvećem svjetskom tuirističkom sajmu World Travel Market otvorenom u ponedjeljak.
Kako bi se iz Velike Britanije ali i još nekih europskih zemalja osiguralo dugoročno povećanje naleta prema Hrvatskoj, pogotovo u razdoblju izvan sezone, u planu je novi model suradnje s niskobudžetnim kompanijama. Za razliku od dosadašnje prakse prema kojoj su se ugovori o naletima potpisivali na godišnjoj razini, razmatra se mogućnost da se počevši od 2014. godine potpisuju srednjoročni ugovori koji će trajati tri do pet godina. kako se neslužbeno doznaje, u pregovorima su sudjelovala dva lowcostera koji već lete prema Hrvatskoj, Ryanair i Easyjet.
"U idućih mjesec dana kompanije će nam poslati konkretne prijedloge suradnje, odnosno svoje uvjete. Novi uvjeti suradnje znak su da je Hrvatska prepoznata kao ozbiljna destinacija u koju se isplati uložiti. Direktni letovi British Airwaysa za Zagreb koji kreću u prosincu također su poruka o većem značaju Hrvatske ne samo kao turističke destinacije, vec i poslovnjaka koji rijetko putuju niskobudžetnim kompanijama", kazao je Ostojić. Ministar je pritom uputio kritiku Zračnoj luci Split.
"Avioprijevoznici s kojima smo razgovarali imaju problem sa Zračnom lukom Split u kojoj nisu mogli dobiti slotove, zbog čega u budućnosti planiraju suradnju s drugim aerodromima. Zračne luke ne postoje same za sebe već su u službi turizma i trebaju se naći slotovi, pa makar i subotom ili nauštrb kompanija koje lete samo tri mjeseca u godini", poručio im je Ostojić. Turoperatori pak još uvijek Hrvatskoj zamjeraju nedostatak sadržaja u pred i posezoni, a kritike su uputili i lokalnim turističkim zajednicama koje loše komuniciraju, na njihove upite ne odgovaraju ili odgovaraju s tjednima zakašnjenja.
"Uzalud ćemo mi ulagati u tržiste ako nema sadržaja, a za ono sšto postoji se ne zna", komentirao je Ostojić koji se jučer sastao i s Talebom Rifaiem, glavnim tajnikom Svjetske turističke organizacije (UNWTO). Rifai smatra da je turistički rast Hrvatske od 6,5 posto u ovoj godini pokazao stabilnost i realnim smatra očekivani rast turističkog prihoda do 2020. godine, kako se to predviđa u nacrtu Strategije turizma.
"Rast u 2011. godini bio je uzrokovan dobrim dijelom zbog situacije u Sjevernoj Africi te Grčkoj, no rast ove godine pokazuje stabilnost i znak je politike u kojoj se turizam uzima ozbiljno. Ako se uzmu u obzir brojke u zadnjih deset godina, svakako možete očekivati da ćete u 2020. od turizma ostvariti duplo nego sad, dakle oko 14 milijardi eura", kazao je Rifai.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu