Stratezi kako iz Obaminog, tako i iz Romneyjevog predizbornog stožera priznaju da imaju toliki pristup informacijama o osobnim životima glasača kakav prije nisu mogli ni zamisliti. Navedene podatke koriste ne bi li utjecali na glasačke navike, odnosno pokušavaju glasače uvjeriti da izađu na birališta putem suptilnih poruka i nagrada, nalik na marketinška nastojanja kreditnih kuća i velikih trgovačkih lanaca.
U narednih nekoliko tjedana, milijuni glasača primit će pozive te će ih iznenaditi koliko pojedinosti sugovornik zna o njihovim privatnim životima. Ti pozivatelji, prijatelji njihovih prijatelja ili bivši suradnici s kojima nisu ostali u kontaktu, predstavit će im se kao dobrovoljci u jednoj od kampanja ili pripadnici neovisnih političkih skupina. Navedeni pozivatelji bit će vođeni scenarijem i pozivnim popisima koje su izradili ljudi (ili računala) s pristupom pojedinostima kao što su posjećuju li ti glasači pornografske internetske stranice, imaju li hipoteke, prijateljuju li s homoseksualcima i uživaju li u skupim putovanjima. Pozivatelji će vjerojatno upitati te pojedince kako namjeravaju provesti dan izbora, tvrde stručnjaci iz obje predizborne kampanje. Kada planiraju otići na biralište? Kojim putem će se do njega dovesti? Već i samo postavljanje tih pitanja, naime, povećava odaziv birača, pokazuju razna ispitivanja.Kada ovi ciljani glasači nakon tih razgovora otvore poštanski sandučić ili provjere račun na Facebooku, mogli bi otkriti kako je netko otkrio detalje o tome koliko su često oni i njihovi susjedi dosad glasovali.
Prozivanje ljudi zbog neglasovanja može nekoga potaknuti da pođe na biralište. "Ne želite da ti analitički napori postanu previše očigledni jer ćete time prestrašiti birače", kaže jedan dužnosnik iz Romneyjeve kampanje koji je želio ostati neimenovan. "Velik dio našeg posla odvija se iza pozornice."U intervjuima su savjetnici obaju predizbornih stožera priznali da su demografske podatke kupili od tvrtki koje proučavaju detalje kao što su povijest kupnje, sklonost kockanju i ljubavni život glasača. U samim se stožerima provjerava internetska aktivnost glasača, ponajviše na društvenim mrežama. Stožeri su također na računala glasača poslali softver znan pod nazivom "kolačići" ("cookies") kojim se provjerava posjećuju li vjerske ili erotske internetske stranice, ne bi li dobili određeni dojam o njihovim moralnim stajalištima. Ova preokupacija utjecajem na glasačke navike izvire iz činjenice da su brojne mrtve utrke odlučile upravo one osobe koje zamalo nisu ni izašle na birališta.
Uvjeravanje takvih glasača da daju svoj glas iznimno je teško, tvrde politički stručnjaci. Stoga su oba stožera zatražila od svojih pristaša neka im omoguće pristup Facebook profilima. Kada je jedna dobrovoljka iz Ohija posjetila izbornu internetsku stranicu savezne udruge sindikata, od nje je zatraženo da joj pristupi preko Facebooka. Računala su pregledala njezin popis prijatelja, usporedili ga s dosjeima o glasačima i predložili joj da stupi u kontakt s radnim kolegom u Columbusu. S njim nikada nije razgovarala o politici, a tijekom razgovora joj je rekao da ne glasuje jer smatra da to nema smisla. "Razgovarali smo o tome kako ako ne glasuješ, dopuštaš drugim ljudima da odlučuju u tvoje ime", kaže ta dobrovoljka, trgovkinja Nicole Rigano. "Rekao mi je kako nikada na to nije gledao na taj način."
Charles Duhigg; Jo Craven McGinty pridonjela izvještaju
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu