Ulaskom u EU trebali bi pojeftiniti pojedini prehrambeni proizvodi

Autor: Poslovni.hr , 19. listopad 2012. u 11:00
PXL

Hrvatskim je proizvođačima ostalo još malo više od devet mjeseci da se prilagode, no sasvim je jasno kako nekima neće biti lako u žestokoj konkurenciji tržišta EU.

Nakon ulaska Hrvatske u Europsku Uniju cijena pojedinih hrvatskih prehrambenih proizvoda, kao što su čokolada, voda, sladoled i salama, mogla bi pasti zbog dolaska jeftinijih inozemnih marki na tržište, piše Jutarnji list

S druge strane, otvoriti će se i prilika za rast i izlazak pojedinih hrvatskih proizvoda na inozemno tržište, a  najveći dobitnici pri tome mogli bi biti domaći pršut, mlijeko i čaj. To je pokazalo istraživanje konzultantske kompanije A. T. Kearney o utjecaju skorašnjeg ulaska u EU na hrvatsku prehrambenu industriju. Hrvatskim je proizvođačima ostalo još malo više od devet mjeseci da se prilagode, no sasvim je  jasno kako nekima neće biti lako u žestokoj konkurenciji tržišta EU, navodi Jutarnji. je Istraživanje je pokazalo da je većina hrvatskih prehrambenih proizvoda za sada je jeftinija od europskih konkurenata, a ulaskom u EU za mnoge će se situacija promijeniti.

"Zbog niže kupovne moći u odnosu na zemlje EU 27, i najmanja promjena u cijeni može uzrokovati značajne promjene u ponašanju hrvatskih potrošača. Ulaskom Hrvatske u EU nestat će trgovinske barijere, čime će inozemnim proizvođačima prisutnima na domaćem tržištu biti olakšan uvoz i otvorit će im se prostor za smanjenje cijena. Iako će Hrvatska, kad uđe u Uniju, prestati biti dio CEFTA-e, čime se postavljaju određene barijere prema ostalim članicama, to će ipak manje utjecati na naše proizvođače nego velika konkurencija s tržišta EU", rekao je za Jutarnji list Srećko Debelak, viši direktor u A.T. Kearneyju i stručnjak za prehrambenu industriju.

Domaća prehrambena industrija se priprema se za skorašnji ulazak Hrvatske u EU, a od  toga zasad vide više štete nego koristi. Prokuristica Kraša Marica Vidaković ističe kako su kriza i pad potrošnje već gurnuli cijene na sam rub održivosti pa je teško očekivati daljnji pad. "S aspekta cjelokupnog hrvatskog gospodarstva, prilično nepripremljeni ulazimo u EU. Mi ćemo ići na jačanje brendova prema domaćim potrošačima marketinškim kampanjama, a što se tiče otvaranja europskog tržišta, već smo prisutni u većini tih zemalja", rekla je Marica Vidaković.

Komentirajte prvi

New Report

Close