Velike tvrtke zaobišle Ambientu

Autor: Biserka Ranogajec , 11. listopad 2012. u 17:47
Ovogodišnja Ambienta okupila 341 izlagača iz 25 zemalja/PXL

Predstavnici drvne industrije kažu da ne traže puno, samo dobre ugovore s Hrvatskim šumama i veće državne poticaje.

Hrvatske šume će do kraja ove godine predložiti okvirne ugovore drvnoprerađivačkoj industriji za kupnju sirovina u kojima će se definirati cjenovni razredi, rabatna politika i dugogodišnji uvjeti.

Na temelju njih s tvrtkama će se sklapati jednogodišnji ugovori, izjavila je Marija Vekić, članica Uprave Hrvatskih šuma, na Zagrebačkom velesajmu gdje se održava Ambienta, sajam namještaja i popratne industrije. Vekić je na skupu privrednika s predstavnicima Vlade i Hrvatske gospodarske komore naglasila da će povoljnije uvjete imati proizvođači finalnih proizvoda. Predstavnici drvne industrije ne traže puno, samo dobre ugovore s Hrvatskim šumama i veće državne poticaje, rekao je na skupu Zdravko Jelčić, direktor Spin Valisa.Ovogodišnju Ambientu, 39. međunarodni sajam namještaja, unutarnjeg uređenja i prateće industrije koji traje od 10. do 14. listopada i okuplja 341 izlagača iz 25 zemalja, otvorio je ministar poljoprivrede Tihomir Jakovina.

On je podsjetio na blagi pad izvoza ove industrije od 5,1 posto u osam mjeseci 2012. u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Istodobno je i uvoz smanjen za 9,8 posto. Jakovina je podsjetio da je od 2007. do 2011. putem resornog ministarstva drvnoj industriji dodijeljeno gotovo 290 milijuna kuna nepovratnih namjenskih sredstava. Međutim, kazao je ministar, drvna industrija zbog izvozne orijentiranosti, a velikim dijelom i zbog povezanosti s građevinskim sektorom i kupovnom moći domaćeg tržišta, i dalje osjeća negativan utjecaj krize. Upravo je ove ministrove riječi najbolje potvrdila ovogodišnja Ambienta na kojoj je izostao nastup svih proizvođača parketa te nekih poznatih industrija namještaja poput Tvina, Spačve i Finvesta.

Iako je Ivan Slamić, prvi čovjek Tvina, rekao da na Ambienti ne izlažu jer su nedavno nastupili na dva sajma u Njemačkoj, mnogi se slažu da je štednja glavni razlog manjeg broja domaćih izlagača. Uz to, neki će nastupiti na skorašnjem Beogradskom sajmu namještaja, a ima i onih koji se pripremaju za veliki međunarodni sajam u Kölnu u siječnju iduće godine. Jedna od tvrtki koja nastoji ići na što više sajmova je Kvadra, koja je lani u Svetom Križu Začretje otvorila novu tvornicu namještaja. Kvadra se i na ovogodišnjoj Ambienti predstavila sa dizajniranim ojastučenim namještajem koji su osmislili najpoznatiji domaći dizajneri.

Potpore

59,5 milijuna kuna za 160 tvrtki

Ministar poljoprivrede Tihomir Jakovina potpisao je na Ambienti protokolarno ugovore s nekolicinom direktora čije tvrtke ove godine dobivaju bespovratne potpore. Na temelju natječaja objavljenog 6. travnja ove godine na koji je pristiglo 194 zahtjeva, uvjete je ispunilo 160 tvrtki. One će dobiti ukupno 59,5 milijuna kuna. Neke pojedinačne potpore dosežu do 900.000 kuna.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Dakle, predstavnici drvne industrije svojim kazivanjem kažu: ne tražimo puno, samo dobre ugovore s hrvatskim šumama i veće državne poticaje!?
Idemo sada to prevesti u rječnik poslovnih financija. Predstavnici drvne industrije traže od svog dobavljača dobar ugovor( čitaj. Dobru cijenu, duge rokove plaćanja i po mogućnosti nikakvo osiguranje plaćanja) a od države traže poticaje( dobar tečaj, povrat poreza, financiranje izlazaka na međunarodne sajmove ,povoljne kredite kod HBOR-a, a po mogućnosti i nepovratna sredstva ako je to ikako moguće te niz drugih potpora)
Ako sada zanemarimo da je država kroz hrvatske šume i državne potpore država, pa se upitajmo da je to kojim slučajem rizičan ( ventur) kapital, što bi on odgovorio na ove zahtjeve?
Ili možemo i drugačije: dakle poznat nam je vaš stav na strani pasive, idemo sada vidjeti što je sa vašim tehnološkim stanjem i tehnološkim kapacitetima, njihovom iskoristivošću, internom organizacijom odnosno organizacijom vaše proizvodnje?
Zatim, ništa manje važno da vidimo vašu aktivnu stranu, marketing, vaše tržište, uvijete prodaje, cijene po kojima prodajete vaše proizvode, na koja tržišta prodajete itd.itd.
Tak nakon svega toga možemo procijeniti da li tražite puno i/ili malo!?

New Report

Close