Sumorna gospodarska svakodnevica nokautirala je automobilsko tržište; saloni se zatvaraju ili posluju na granici rentabilnosti i doista će opstati samo oni najbolji. S obzirom na to da nema naznaka u bolje sutra, tako niti sami trgovci ne vjeruju da će ove godine svi zajedno prodati 35.000 automobila. No, građani se teško odriču limenih ljubimaca – kada već nemaju novca za nove, okreću se rabljenima. Premda je uvijek postajala potražnja za polovnim autima, zadnje dvije godine, a posebice ove, ovo je tržište postalo posebno živahno, piše Novi list.
Naime, pet-šest godina stari automobil, jasno pod pretpostavkom da je redovno servisiran i održavan, na svojoj vrijednosti izgubio je 40 ili više posto od svoje cijene, tako da nije čudno da će sve siromašniji građani posegnuti za rabljenim. Štoviše, primjetan je trend da i oni kupci koji su sve do nedavno imali novac za novo vozilo, sada se odlučuju za polovno.
Stoga i najveći auto-saloni počinju pojačano oglašavati svoj program rabljenih vozila, a puno je i malih trgovaca koji na sve načine pokušavaju uhvatiti korak s novim trendovima kako bi opstali u poslu. Puls tog, sve dinamičnijeg tržišta dobro se može opipati prelistavajući internetske i tiskane oglasnike ili pak obilazeći trgovce koji na sve načine pokušavaju uvjeriti sve brojnije kupce u ispravnost automobila koji su epitet glanc-novog odavno izgubili. Ipak, trendove na automobilskom tržištu u Hrvatskoj najbolje ilustrira statistika – na godišnjoj razini prodaja novih vozila pada 17-18 posto, dok prodaja rabljenih raste 7-8 posto
„Sve naše poslovnice, a imamo ih u Zagrebu, Splitu i Rijeci, suočavaju se zadnje vrijeme s istim problemom – potražnja za kvalitetnim rabljenim vozilima je veća od ponude. Najviše se traže dizel vozila, po mogućnosti Golf, između pet i deset tisuća eura“, otkriva Hrvoje Berek, voditelj prodaje u auto-kući Porsche Rijeka.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Tko je autor ovog članka?
Živi taj na Zemlji ili na Marsu?
Jel bio u nekoj klinici ili ga upravo odvode???
Pa čovek… firme koje prodaju rabljene propadaju… sajmovi prepuni rabljenih do te mjere da na nekima ne stanu svi koji su došli…
[emo_zacudjen]
Cijene novih auta se trebaju ispuhati još jedno 50-tak posto i onda će tek krenuti prodaja kako kod nas tako i u EU. Kad novi Golf diesel bude koštao 100 tisuća kuna (nekad je to bilo 25 tisuća DM), a onda kad se prema tome usklade ostali posebno japanski i korejski auti, koji su od te cijene bili i 30-tak posto niži krenut će i prodaja.
očajan članak
isti auti su po oglasima mjesecima, nude se zamjene za bilo što..
auto kuće prihvaćaju staro za novo da bi prodali novi auto iako znaju da ne rabljenog neće moći prodati
Uključite se u raspravu