Zagreb sve popularniji na karti kongresnog turizma

Autor: Poslovni dnevnik , 04. listopad 2012. u 22:00
U prilog Zagrebu ide i to što je na dnevnoj bazi zrakoplovima povezan s europskim gradovima

Kongresni ured TZGZ-a pomaže strancima realizirati ideju o održavanju kongresa u hrvatskoj metropoli.

Godišnje se u Zagrebu održi u prosjeku 2500 skupova, što je otprilike polovina svih održanih skupova u Hrvatskoj. Svaki od sudionika kongresa dnevno u Zagrebu "ostavi" od 300 do 350 eura u što je uključena cijena hotela, troškovi prijevoza i ono što sudionici potroše u hodu.

"Za ovu cijenu možete provesti nekoliko dana na moru", kaže Zlatan Muftić, direktor Kongresnog ureda Turističke zajednice grada Zagreba. No pogrešno je, spominje, uopće uspoređivati turizam s organizacijom kongresa, jer se u slučaju kongresa radi o čistom biznisu, edukaciji i učenju, a ne odmoru. Kako bi taj biznis došao u Zagreb, Kongresni ured TZGZ-a pomaže strancima realizirati ideju o održavanju kongresa u hrvatskoj metropoli. "Primjerice, neki strani liječnik želi organizirati kongres u Zagrebu i dovesti 300 ljudi. Naš je posao da mu pomognemo u pripremi dokumentacije za kandidaturu, ponudimo najbolje agencije za organizaciju takvog posla, predložimo hotele koje bi mu odgovarali, savjetujemo ga oko organizacije prijevoza. Mi ne protežiramo nikoga, ne promoviramo posebne agencije ni hotele jer nemamo za to razloga s obzirom na to da funkcioniramo kao neprofitni ured", govori Muftić. "Naš je cilj promovirati Zagreb. Ipak, nije ljepota grada presudna za odabir destinacije gdje će se kongres održavati. Grad mora imati razvijenu gospodarsku aktivnost koja će stimulirati organizatore da baš u tom gradu organiziraju kongres. Također grad mora imati razvijene znanstvene aktivnosti. Posljednjih deset godina u Zagrebu se održalo mnogo medicinskih kongresa jer smo među ostalim imali i mnoštvo liječnika iz Hrvatske koji su jako poznati u svijetu te su kao svojevrsni ambasadori svojim ugledom utjecali na dobivanje kongresa", govori Muftić.

U prilog Zagrebu ide i to što je na dnevnoj bazi zrakoplovima povezan s mnogim europskim gradovima. Kako bi uvjerili strance da je Zagreb idealna destinacija za održavanje kongresa, Kongresni ured TZGZ-a organizira i sudjeluje na radionicama u zemlji i inozemstvu, surađuje s novinarima koji prate kongresni turizam i organizira njihove posjete Zagrebu. Iako Muftić spominje kako ima i izravnog oglašavanja kao što su plakati, najčešće to čini malen dio njihovih djelovanja. Bitno je, dodaje, i sudjelovanje na kongresnim burzama gdje, kaže, doslovno prodaju Zagreb organizatorima poslovnih događanja. Ako je suditi prema tome, prošle se godine Hrvatska nije loše prodavala jer je ostvaren blagi rast s održanih 5400 skupova, odnosno ostvarenih 309.000 noćenja. Hrvatska je tako od kongresa prihodovala najmanje 258 milijuna kuna, od čega je gotovo polovina ostala u Zagrebu. Bilježi se i rast u prvih šest mjeseci ove godine jer je broj održanih poslovnih skupova  porastao za 12 posto, a broj njihovih sudionika povećao se za 18 posto u odnosu na isto razdoblje lani.

Komentirajte prvi

New Report

Close