A mogli biti europski logistički tigar…

Autor: Ksenija Puškarić , 04. listopad 2012. u 13:30
Prototip novoga vlaka iz radionice Končar-Gredelj/PXL

Ulaganja u V. i X. paneuropski željeznički koridor su prioritet, složili su se susjedi

Nitko u Hrvatskoj nije zadovoljan stanjem željeznica, posebice u posljednjih 10 godina. Hrvatska ima dobar geografski položaj, ali ga nije iskoristila da bi postala europski logistički tigar, rekao je Siniša Hajdaš Dončić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, na konferenciji "Željezničke investicije u JI Europi".

To se mora ispraviti, ustvrdio je dodavši kako su ulaganja u željeznice jedan od Vladinih prioriteta. "To se posebno odnosi na ulaganja u prugu na V. i X. koridoru, što već i radimo i za što smo povukli dobar dio novca iz fondova EU. Za nekoliko tjedana raspisat ćemo najtječaje za nabavu 32 elektromotorna i 12 dizel-električnih motornih vlakova, a tražimo i strateškoga partnera za HŽ Cargo", rekao je Hajdaš Dončić. Željeznice su trenutačno, istaknuo je, i veliki problem i veliki izazov koji može postati razvojna šansa. "No, sve što budemo radili morat ćemo raditi u suradnji sa susjedima u regiji", rekao je ministar.Rene Valčić, predsjednik Uprave HŽ Holdinga, najvećom šansom smatra gradnju tunela ispod Bospora, koji će spojiti Europu s azijskim kontinentom. Mnoge zemlje, dodao je, ističu važnost povećanja tereta u sjevernojadranskome bazenu, što je prilika i za Luku Rijeku i za željeznicu. "Kako razvijene zemlje imaju najveći udio na prijevoznom tržištu, a liberalizacijom našeg tržišta on će se povećati, važno je za HŽ da se uskladi s najrazvijenijim državama EU jer će u suprotnome teško konkurirati u proširenju poslova i racionalizaciji troškova", smatra Valčić.

Predrag Janković, izvršni direktor Željeznica Srbije, za Poslovni dnevnik kaže kako je regionalna suradnja dobra te da su svi nacionalni operateri svjesni vaznosti X. koridora, no najveći su problemi, istaknuo je, loše stanje i prosječne brzine teretnoga prometa od 25-30 km/h.Najslabije karike na koridoru su Srbija, Makedonija i Bugarska, smatra Janković. Srbija će do kraja 2013. u željeznice uložiti oko 350 milijuna eura, što iz proračuna, što kreditima, uglavnom EBRD-a. Više od polovice bit će uloženo u infrastrukturu, a 100 milijuna eura u nove vlakove.Milan Jelenc, pomoćnik generalnoga direktora Slovenskih železnica, poručio je kako je za njegovu zemlju ključna suradnja s regijom jer Slovenija ima samo  200 km svoje željezničke trase. "Stoga pregovaramo o ponovnom pokretanju tvrtke Alijansa X, u kojoj bi nacionalni operateri iz Slovenije, Hrvatske i Srbije zajedno privlačili buduće klijente. A njih zanima samo brzina, tako da je to problem na kojem se mora najviše raditi", kazao je Jelenc.

Komentari (2)
Pogledajte sve

pusti snovi

Dobro jutro Kolumbo. Ne Europski logistički tigar (uopće ne kužite), već dalekoistočna glavna luka (mislim na Hrvatsku) za ulaz dalekoistočne industrije (nema EU carina) i njihove robe.

Naplatite im prolaz preko našeg teritorija.
A Vi mislite dati pruge i autoceste u koncesiju. Katastrofa.

I kakav javni natječaj za vlakove? Pa to mora raditi Gredelj, pa što će te ljude na cestu izbaciti?

Javna nabava daaaa, a onda kao Nijemci svojoj autoindustriji date neki poticaj, odnosno investitori koji rade proizvod u Hrvatskoj dodatno neka dobiju olakšice.

lp

New Report

Close