Nijemac pokušava ostvariti projekt težak 35 mil. €, vlasti ga blokiraju

Autor: Poslovni.hr , 02. listopad 2012. u 11:53
Ilustracija / SXC

Kad je objavio svoju namjeru, svi su ga tapšali po ramenu, ali sada…

Da je bilo prema planovima Nijemca Klausa Dietera Martina, već drugu godinu zaredom većina naseljenih jadranskih otoka od Pule do Dubrovnika brzim hidrozrakoplovima bila bi vezana s većim gradskim središtima na našoj obali, piše Slobodna Dalmacija.

Kada je u Zagrebu utemeljio tvrtku kćerku kompanije “Europski obalni zračni prijevoz” (ECA), te obznanio svoju namjeru, svi odreda, kako na lokalnoj razini, tako i od središnje vlasti u Zagrebu podržavali su ga i tapšali po ramenu. No, ovaj njemački poduzetnik već tri godine kuca na vrata državnih i lokalnih institucija a da pri tome još nema pojma kada bi prvi amfibijski zrakoplovi s 19 sjedala, koji mogu slijetati na more, ali i tvrde piste, mogu poletjeti između hrvatske obale i jadranskih otoka.

“Moj slučaj najslikovitije pokazuje s čim se sve suočavaju ulagači koji žele ulagati u vašoj zemlji”, kaže Martin. Pojasnio je kako je čelnim ljudima prošle vlade detaljno obrazložio svoj projekt težak 35 milijuna eura, koji bi se realizirao fazno. Za slijetanje i polijetanje hidroaviona koristilo bi se 30 morskih luka. “U startu nam je bilo jasno da nema šanse da tvrtka dobije sve potrebne dozvole i koncesije ako budemo pojedinačno od općina, gradova, županija i države tražili potrebne papire. Inače, bio bi to vjetar u leđa turističkom gospodarstvu Hrvatske,” kaže Martin.

Njemački poduzetnik danas, tri godine kasnije, nema još ni jednu koncesiju. “Održano je bezbroj sastanaka, dogovora, izrečeno bezbroj obećanja, ali se nismo daleko pomaknuli. S projektom je detaljno upoznata i aktualna vlada. Osobitu podršku imamo od pomoćnika ministra prometa Dana Simonića”, rekao je Martin. “Našim investitorima iz Njemačke i Švicarske nepojmljivo je da u zadnjih godinu i pol državna i lokalna administracija nije u stanju pronaći rješenje i utvrditi postupak kako izdati jednostavnu lokacijsku dozvolu za postavljanje pontona, koji nije građevinski objekt, nego certificirani plutajući objekt, i to u javnoj luci koja već ima prostornim planom utvrđenu funkciju prihvata i otpreme putnika i plovila (hidroavion je brod kada je na vodi) što je i funkcija tog potona? Također, nije im jasno da lučke uprave ne poštuju i izvršavaju naputke ministrastva da moraju utvrditi lokacije za potone za hidroavione ako to operatori zatraže”, ispričao je za Slobodnu Dalmaciju Klaus Dieter Martin.

Komentari (1)
Pogledajte sve

pokušao sam pročitati članak, ali od ovog nesuvislog fonta sve mi titra pred očima. odustajem:(

New Report

Close