Krizni fast food: Raste potrošnja kruha, peciva i bureka

Autor: Poslovni dnevnik , 24. rujan 2012. u 10:35

Nove pekarnice, pogotovo u većim gradovima, u posljednje vrijeme niču kao gljive poslije kiše, šireći se na glavnim gradskim trgovima, preuzimajući najjeftinije lokale u kojima su nekad boravile knjižare, antikvarijati, trgovine skupom robom, piše Novi list.

Nove pekarnice, pogotovo u većim gradovima, u posljednje vrijeme niču kao gljive poslije kiše, šireći se na glavnim gradskim trgovima, preuzimajući najjeftinije lokale u kojima su nekad boravile knjižare, antikvarijati, trgovine skupom robom, piše Novi list.

“Pekarnička ekspanzija” pogodila je sve veće gradove u Hrvatskoj. Kriza je, očigledno učinila svoje – ljudi se hrane sve jeftinije, i “s nogu”, pa pekarnice doživljavaju svoje zlatno doba. Potvrđuju to i službeni statistički podaci, koji kažu da potrošnja građana i dalje pada, osim kada su u pitanju cigarete, ljekovi i – pekarski proizvodi. Potrošnja potonjih u prvih je sedam mjeseci ove godine porasla za 6,6 posto, piše list.

Dragutin Barišić, bivši dugogodišnji direktor “Žitozajednice”, udruženja mlinara i pekara, danas predsjednik skupštine tog udruženja, kaže da se klasične pekarnice zatvraju, a sve je više prodajnih mjesta na kojima se peku gotovi, zamrznuti proizvodi, nastali u “centralama” tih velikih pekarskih tvrtki. Nada Barišić, sadašnja direktorica “Žitozajednice”, potvrdila je kako pekarnica ima sve više, i to jakih tvrtki kao što su Mlinar, Pan – pek, Dubravica, Dinara. “To je, nema sumnje, jedan od pokazatelja krize – ljudi više ne idu u restorane, čal više niti fast – foodovima ne ide kao nekad, novca se ima samo za najjeftinije”, kaže Nada Barišić. Najviše se, napominje, kupuju kruhovi – bijeli i polubijeli, čak 80 posto prodane robe u pekarnicama upravo je kruh, ostalo pak pekraski proizvodi poput peciva, slastica. Bureka, gotovih sendviča i ostalog, čiji udio u prodanom raste. I dalje, međutim, pekari bilježe gubitke, kaže Barišić.

(pd)

Komentirajte prvi

New Report

Close