Konačno sami biramo za koga ćemo raditi

Autor: Poslovni dnevnik , 18. lipanj 2012. u 10:05

Piše: Bojan Matoš, iz agencije za dizajn i oglašavanje Kuharić Matoš

Foto: Privatni album

Kuharić Matoš, to nije odvjetnički ured, nego dva vrhunska kreativca. Kad već ima štrebersko ime, da ne bude i cijeli tekst štreberski, kronološki, krenimo malo od kraja. Luka Kuharić i Bojan Matoš, dva su ponosna vlasnika tvrtke Kuharić Matoš. Do ideje da se firma tako zove došli smo nakon dva tjedna napornog razmišljanja i hektolitara piva i brda hrane koju smo pojeli. Najbolje rješenja su jednostavna. Znaju Smith&Wesson i Bang&Olufsen što rade.

Fax je kriv za sve

Upoznali smo se na fakultetu. Bilo smo ludo nabrijani klinci. Odmah smo počeli svo slobodno vrijeme trošiti na dizajn. Nismo gubili vrijeme i klošarili se. Radili smo i učili. Ljudi su čuli za nas kao za dva klinca kojima se stvarno da raditi. Malo po malo krug klijenata se širio. CD-i s pripremom su se furali biciklom u tiskaru u jedan ujutro. Windowsi su se rušili i preinstaliravali. Nije bilo downloadanja. Od radova iz tog vremena najdraži su nam flyeri za tada mega popularni Stereo Studio. Taj projekt je imao pravu urbanu vibru koja nas je stvarno inspirirala. Rado se sjećamo tih dana. S njima povezujemo nagradu Magdalena za mlade dizajnere i prvu nagradu Hrvatskog dizajnerskog društva.

Prva petoljetka

Još za vrijeme faksa obojica smo se zaposlili u agenciji Grey Worldwide. Bilo je to dobro vrijeme i tada je tamo, na jednom mjestu, radila gomila sjajnih kreativaca kao što su naši kolege BooBoo Tannenbaum ili Maro Pitarević. Radili smo za velike međunarodne firme kao što su BAT, P&G i možda najvažnije za Vip u vrijeme kad je Vip bio stvarno cool brand i kada je radio naskuplje produkcije u zemlji. Tu smo došli u dodir sa brojnim stranim fotografima i redateljima što je za nas dvojicu bilo jako važno u tim godinama kad čovjek zaista peče zanat. I u dizajnu i u oglašavanju bitno je da vidiš da se može bolje i da vidiš ljude koji su u svom poslu svjetska klasa. Npr. suradnja s njemačkom fotografkinjom Ester Haase koju zbog osebujnog stila kritika proglašava pravom nasljednicom legendarne Ellen von Unwerth. Pored genijalnih inspirativnih kreativaca, upoznali smo i brilijantne stratege i majstore brandinga iz londonske agencije Wolf Ollins s kojima smo surađivali na rebrandingu Vip-a.
Bilo je to pet godina ali nam je zbog intenziteta posla trajalo i vrijedilo kao da je petnaest. Čudo je da smo ikad uspjeli i završtiti faks uz taj posao.

Pravo na samoodređenje do odcjepljenja

Svemu lijepom, pa tako i našem radu u Greyu jednom dođe kraj. Atmosfera u agenciji i odnosi s klijentima su se promijenili. Najbolji kreativci već su lagano počeli napuštati velike agencije. Osjetili smo da je došlo i naše vrijeme da se osamostalimo. Smislili smo ime i otvorili firmu. I niti jedan dan nismo požalili. Lijepo je biti sam svoj gazda a posla nam nikad nije falilo. Samo neki od klijenata s kojima smo radili u ovih zadnjih sedam godina su RTL Televizija, HOK osiguranje, PBZ Croatia Osiguranje, Atlas, HBOR, Pretti, Lošinj Hotels & Villas, Garden, Cetina, Lacuna, Eko vrelo, klijenti iz Švicarske – Adriatic Business Consulting, Mack Project Engineering. Konačno sami biramo za koga ćemo raditi, a najviše nas pale projekti u koje smo uključeni od samog početka.

Od jabuka do hoteljerstva

U zadnjoj godini radili smo dva sjajna projekta na taj način: eko sokove Lovella kad smo, kako bi se uživili u posao, bili na berbi jabuka skupa s klijentom u Baranji i vizualni identitet te kompletan branding s preko 500 materijala za Punta Vitality Hotel na Lošinju, otoku koji volimo i već par godina otkrivamo njegove ljepote.

Nerazdvojni

Često su nas ljudi zezali da smo 2 nerazdvojna buraza. Braća nismo, ali kumovi jesmo. Stvarno se jako dobro kužimo. Od kad smo počeli raditi zajedno, nikad nam nije palo na pamet da radimo bilo kako osim zajedno. Čak i stanujemo u istom kvartu, jedan 2 min. od ureda, a drugi čak 7.

Ili radi pošteno, ili nemoj uopće raditi

To je stvarno istina. Želimo biti kreativna agencija s težištem na vrhunskom dizajnu. Pročišćena, pomno promišljena i jedinstvena ideja je težište svega, a vrhunska izvedba je standard kojeg se namjeravamo držati bez kompromisa. Za nas je takav pristup palio do sada pa vjerujemo da će i ubuduće. Dapače, pored domaćih donio nam je i par svjetski priznanja poput Mobius Advertising Award, nagrade Moscow International Advertising Festival, FTK Award ili najnovije Wolda Award za dizajn logotipa. Kod logotipa nema foliranja. Jako teška grafička disciplina, ali sjajna ako imaš dobru ideju i znaš je dobro izvesti. Obožavamo logotipove.

Dvojica protiv ostaka svijeta

Zvuči odlično ali nije ni približno tako. Naša snaga je u iskustvu i godinama u kojima smo stekli brojne prijatelje i suradnike u “branši”. Kad se pojavi novi projekt pažljivo biramo koga ćemu uključiti. Tako se to radi. Networking je danas sve. Nemamo planove zapošljavati brdo ljudi pa onda brinuti kako ih prehraniti i kompromitirati kvalitetu rada. Na brijemo na kvantitetu, nego na kvalitetu.

Da ne ostane sve na riječima, evo nekih od radova po kojima su Kuharić Matoš poznati:

Atlas zimska kampanja Billboard Big Brother Eko sok Lovella Garden vizualni identitet HOKice Oglas Fear Factor

Komentari (5)
Pogledajte sve

BAKICAAA ti nisi uopće urbana, cool i IN. 🙂


…ah,ne,ne,ne…

…dal ima u ovoj državi koji poduzetnik a kojem još mlijeko ne curi iz usta i da nije vlasnik agencije za dizajn i oglašavanje…

…spasite nas i dajte nam nekog drugog…može i kakav ozbiljni gospodin u godinama,ratar,stočar,inžinjer…domaćica,frizerka i stari djed…

…al brate da radi i nešto drugo osim propagande i oglašavanja…

Potpisujem!!

Da.Dajte nekog tko nešto proizvodi. Bilo što samo da nije trgovac ( salesman )

…ha,ha,ha….
BAKICA A A….iz tvojih usta u božije monitore….
…imamo hrvasku s amlim slovom, punu kriminalaca, prevaranata, hoštaplera i onih koji rade (služe) za njih.

New Report

Close