Svaka čast drugima koji uspiju, ali mi smo jedan razočarani primjer

Autor: Poslovni dnevnik , 28. svibanj 2012. u 11:30

Da im lopovi na Braču nisu ukrali komande s glisera i 500 kg težak kavez za ronjenje, koji su spretno utovarili na kamion i prodali pod staro željezo, skupina od dvadesetak bivših pripadnika specijalnih postrojbi MORH-a koji su nakon umirovljenja krenuli u posao avanturističkoga turizma ovih bi dana startala s novim projektom “Mačak u vreći”. Evo njihove priče. Piše: Rene Cipovec, Nemo Adria

Hrvatska – turistički raj, Hrvatska – mala zemlja za veliki odmor, Kad srce kaže odmor … Joj , Bože čuvaj Hrvatsku od slogana.

Nažalost, osobe zadužene za promociju naše prekrasne zemlje ulogorili su se u svojim funkcijama i bave se samo jednim projektom: kako ostati na funkciji još jedan mandat.

Ovim putem molimo one koji se vide u gornjim recima neka malo ‘stisnu’ www.bestonbahamas.com ili neku drugu destinaciju da dobiju pokoju ideju za dodatnu ponudu tj. glavno pitanje:

ZAŠTO DA TURISTI DOĐU U HRVATSKU ?

– Da naplatimo i disanje zraka
– Da budete u AKTIVNOM ODMORU čim stupite kotačima u Hrvatsku
– Da u 23 sata navečer imate povečerje
– Da plaćate upotrebu ‘daljinskih’ po 5 eura
– Da vam glavni događaj bude ribarska fešta skuša koje su umrle u Japanu prije 5 godina
– Jadranske lignje da vidite u muzeju
– Radno vrijeme je svemirsko do 12:00 i tek popodne od 17:00 sati
– Na svakom koraku – samo daj, daj, daj.

I još puno,puno,puno lipih stvari koje smo svi mi prošli i školovali se tj. doktorirali. Sva sreća Hrvati su fantastični improvizatori tako da smo se prilagodili globalnom turizmu i sad smo turistička velesila.

“MAČAK U VREĆI – Mi u NEMO-ADRIA zaista ne varamo gosta, pružamo gostu fantastičnu avanturu”, “Tu ti je oprema i gonjaj”, “Sve gore navedeno u našoj te avanturi očekuje”, trebali su biti neki od slogana za naš biznis.

Nas nekolicina , prijatelja , braće po oružju, bivših branitelja, odlučili smo se za osnivanje tvrtke koja bi bila specijalizirana da se polazniku pruži malo drugačija ponuda od klasičnih RENT A KAYAK ILI BIKE. Da kroz program koji smo osmislili polaznik prođe 1000 godina bogate Hrvatske povijesti u nekoliko dana. Nažalost na prvim koracima naša ideja je svedena u klasiku RENT A KAYAK budući da su za sve ostale solucije uvjeti bili nedostižni ili dostižni uz ogromna ulaganja.

Replike rimskih uniformi – uvoz Indija

Nakon trčanja po institucijama i pribavljanja potrebnih izjava, dozvola, potvrda i sl. Ministarstvo kulture izdalo je potvrdu da se replike mogu uvesti u RH bez plaćanja carinskih pristojbi.

Kupimo mi opremu a kad tamo gospodin carinik kaže: ‘Je, a carina?’ … Nakon slanja dopisa i svih peripetija platimo mi i carinu … Carina ne poštuje odluku Ministarstva, a ti ne kužiš je li to ista država. Nema veze, platimo mi i carinu na uvezene replike. Zahtjev za obavljanje djelatnosti, sva sreća radimo na četiri lokacije, svaki Ured državne uprave traži papire, trči po Hrvatskoj i sakupljaj papire. Biljezi, rješenja,dozvole, tehnički uvjeti, registracije, osiguranje, koncesije, uvjerenja itd., a još niti kayak kupili nismo. Oprema za izvođenje aktivnosti dolazi zadnja u redu za investiciju.

Kad sam ispunjavao u Općini zamolbu za koncesiju službenik mi je rekao bez grča na licu ‘Imaš sve na internetu pa pogledaj , ja ne znam’.… To mu je radno mjesto, a ne zna – tko zna ako ne on? Također u zamolbi za koncesije stoji –podmornica , sandolina i suncobran … kažem SUPER . Bar sad znam na čemu smo – mogu podmornicu, sandolinu i suncobran!

Kada sam pitao za koncesiju i panoramsku vožnju s motornim zmajem (najnoviji model sa ROTAX motorom), ekipa u Općini mi je savjetovala da to previše uznemirava kupače te da takvu vrstu ponude ne žele u svojoj ‘razvijenoj’ Općini . Nastavak križnog puta bolje da ne spominjem s obzirom da ne bih završio pisati dva dana.

Kraj priče

Kroz razne nepovoljne kredite i pozajmice nabavili smo opremu za pružanje usluge u ostalim oblicima turističke ponude ( niti sam ne kužim što to znači, ali to je pravilno ) te krenuli s programom: ATV TURE, KAYAK SAFARI,BIKE TOUR, PROBNO RONJENJE. Promovirali smo ronjenje n araznim mjestima diljem Lijepe naše.

Nego, nikako da objasnim što je u ponudi ‘Mačka u vreći’. Ogromni marketinški blef – dobiješ sve i ništa. Igra – to je Mačak u vreći, igra i ništa drugo. Tražiš svoje odredište gdje ideš s gore navedenom opremom ali nemaš novca, mobitela, benzina, hrane …. Naravno uz tebe su bivši pripadnici postrojbi za posebne namjene koji se igraju s tobom u pratnji, a da i sam nisi svjestan toga , misliš da su ti dečki isto kupili paket… Avantura od 900 kilometara, tri dana, za 999,00 kuna ( PDV uključen ).

E sada dolazimo do vrlo kratkog raspleta: oprema tvrtke pokradena, Mačak zaustavljen prije nego li je i zaživio. U Hrvatskoj ne može uspjeti niti ponuda ‘Mačak u vreći’ – toliko smo jadni.

Svaka čast svima koji uspiju u svojim projektima, ali mi smo samo jedan razočarani primjer i prihvatili smo ponudu strane kompanije da čuvamo rudnike dijamanata u Africi. Tamo tražimo svoju adrenalinsku injekciju.

Moje osobno mišljenje je da Hrvatska još nije spremna za nove ideje i nove projekte u turističkoj ponudi s obzirom da nas je birokracija i nepoznavanje materije srezalo u prvom poluvremenu. Zašto ovo tako hrabro pišem ?
Ovih dana zatvaramo tvrtku i rasprodajemo opremu.

Poslovni dnevnik pisao je o ‘Mačku u vreći’ i ranije, više o tome možete pročitati ovdje: Nakon vojske u biznis prodavanja avanture

Imate priču? Javite nam se na web@poslovni.hr!

Komentari (3)
Pogledajte sve

stvarno žalosno, žalosno! Čestitam na hrabrosti što ste podjelili ovu priču! od srca vam želim puno uspjeha!

a šta reći …žalosno

Sretno momci!!! Teško je biti prorok u svom selu!
Najbolje od Hrvatske opet potjerano u pečalbu…

New Report

Close