Alan Bailey predsjednik je i suosnivač trgovinske udruge Low Carbon South West (LCSW) iz Velike Britanije, središta sektorske suradnje poslovne, akademske i investicijske zajednice, lokalnih vlasti, regionalnih i nacionalnih agencija te fondova koji promoviraju razvoj ekoloških tehnologija i usluga u jugozapadnoj Engleskoj. Bailey je glavni govornik na konferenciji “Ugljični otisak – trag odgovornosti o emisiji CO2 (Carbon Footprint) u gospodarskom i javnom sektoru” koja se održava u četvrtak u Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva, pod medijskim pokroviteljstvom Poslovnog dnevnika. Sudionicima konferencije prenijet će engleska iskustva te ukazati na činjenicu kako ekološko poslovanje može biti itekako isplativo. Naime, redukcija emisije CO2 obično sa sobom donosi i znatne uštede u poslovanju kompanija.
Jesu li ‘zeleno’ i ‘održivo’ jedine mogućnosti poslovanja u budućnosti?
Zeleni poslovanje može se opisati kao megatrend, koji obuhvaća i međunarodna kretanja prema znanosti i inovacijama kao pogodnom okruženju za zeleno i održivo poslovanje održivo na tri razine, društvenoj, okolišnoj i financijskoj. Ovakvo poslovanje jest trend, ali ne u pomodnom smislu već trend koji će postati obrazac života i poslovanja.
Kada investitor može očekivati povrat uloženog u poslovanje s nižim ugljičnim otiskom?
Nažalost, ne postoji jedno rješenje koje bi odgovaralo svim organizacijama. Samo korištenjem naše metodologije možemo povećati učinkovitost poslovanja organizacije za najmanje 20%, bez implementiranja skupih rješenja. Uz daljnji rad te kontinuiranu izobrazbu zaposlenika može se postići još više uz relativno niske cijene. U prosjeku, za svakih uloženih 10.000 eura organizacija bilježi 200.000 eura dobiti.
Koliko mininimalnih ulaganja je potrebno da bi bila mjerljiva smanjenja ugljičnog otiska?
Teško je reći. Tvrtke imaju različit put prema smanjenju ugljičnog otiska. Neke organizacije će za ova pitanja angažirati samo jednu osobu koja će se baviti pitanjem zaštite okoliša, a i taj pasivan pristup uz smanjena ulaganja može rezultirati razumnim uštedama. Za sve izračune potrebno je oformiti polaznu bazu, uključiti sve zaposlenike tvrtke u projekt te uvrstiti isti u novu strategiju poslovanja tvrtke.
Zašto je važno umrežavanje tvrtki koje plasiraju tehnologije održivog razvoja?
Umrežavanje je ključno za svaku organizaciju. Neke tvrtke u Velikoj Britaniji ne potiču dovoljno svoje osoblje da vrijeme izvan ureda koriste za uspostavljanje međuljudskih kontakata što je, prema mom mišljenju, vrlo loš pristup. Skupina ljudi koji se međusobno ne poznaju, usprkos razlikama u porijeklu i obrazovanju, može vrlo brzo doći do odličnih poslovnih ideja. Low carbon sektor izuzetno je rasprostranjen i stvara prilike za suradnju kako između tvrtki iz istih, ali i različitih sektora. Za pokretanje novih rješenja i tehnologija potreban je osmišljen pristup prema dobavljačima, proizvođačima, kupcima, financijerima. Smatram da je u ovom sektoru, koji je tek u nastajanju, to teže nego u tradicionalnim sredinama pa je važno poznavati prave ljude.
U čemu vidite mogućnost za uključivanje Hrvatske u utrku prema održivom poslovanju – u razvoju tehnologija ili primjeni stranih iskustava?
Mislim da se ispravan odgovor podjednako odnosi na oba područja. Nadam se da je osnovni cilj hrvatskoga gospodarstva postati vodeće svjetsko odredište zelenog turizma. Hrvatska je na odličnom putu već sa industrijom organske hrane, iako smatram da tu ima prostora za mnogo šire djelovanje. Hrvatski uslužni sektor trebao bi redovito osluškivati novosti iz svijeta iz područja zgradarstva, ICT-a, opskrbe energijom i gospodarenja otpadom te provjerene tehnologije primjenjivati na domaćem terenu.
Hrvatsko gospodarstvo više je usredotočeno na trgovinu i turizam nego na proizvodnju. Je li to lakši ili teži put za provedbu održivog poslovanja i niže emisije CO2?
Mislim da je na ovaj način teže mjeriti rezultate, obzirom da je riječ o manjim sektorima. Na primjeru velikih industrija ili proizvodnih pogona lakše je uočiti postignute rezultate te smanjenje ugljičnog otiska. Važno je napomenuti kako provedba osnova održivog poslovanja i niže emisije CO2 mogu biti katalizator za pokretanje i razvoj sektora koji se bavi obnovljivim izvorima energije, što u daljnjim koracima znači i razvoj novih sektora poslovanja.
Povijest
LCSW okuplja 3000 tvrtki
Počeci trgovinskog udruženja Low Carbon South West sežu u 2007. godinu, kad je osnovana mreža Bristol Environmental Technologies and Services sector (BETS). U svojim počecima mreža je okupljala samo 30 tvrtki. Do 2010. godine, pod novim nazivom Low Carbon South West CIC, okupilo se više od 3000 tvrtki različitih profila – od konzultantskih tvrtki do velikih korporacija, kao što su Vestas, Rolls Royce, Deloitte i sl. Bailey ističe da je LCSW u ovom trenutku najveća i najraznolikija udruga poslovnih subjekata usmjerenih prema očuvanju okoliša u Velikoj Britaniji.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Smiješno je pričati o održivom rastu kad je monetarni sustav neodrživ. Ništa se ne može globalno isplatiti!
sites.google.com/site/financijskisustav/od-problema-do-rjesenja
ovome su noge tolko kratke da je gornja slika slika citavog stasa
Uključite se u raspravu