Zoo City uložio miliijun kuna za širenje u Dalmaciji

Autor: Ana Lučin , 17. studeni 2010. u 22:00

U Zoo Cityju očekuju gotovo tri puta veći prihod nego prošle godine, kada je iznosio 5,3 milijuna kuna

Zoo City, zagrebačka tvrtka koja se bavi prodajom hrane i potrepština za kućne ljubimce, krajem prošlog tjedna otvorila je poslovnicu u Splitu, a uskoro planira i otvaranje prodajnog mjesta u Zadru. Investicija u ta dva projekta vrijedna je više od milijun kuna. Iako je riječ o mladoj kompaniji osnovanoj 2008. godine, Zoo City je do sada u hrvatskim gradovima otvorio već deset poslovnica i konceptom poslovanja postao prepoznatljiv na tržištu.

Ambiciozni planovi
Naime, svi djelatnici ove tvrtke ujedno su vlasnici kućnih ljubimaca, a naklonost ljubitelja životinja stekli su, među ostalim, čestim ogranizacijama humanitarnih akcija za pomoć nezbrinutim životinjama. Također Zoo City je prvi lanac u Hrvatskoj koji je, slijedeći europske trendove, svoje poslovnice smjestio isključivo u šoping-centrima.Zoo City je u 2009. ostvario prihod od 5,3 milijuna kuna. Prema riječima direktora tvrtke Roberta Franjkovića, u ovoj godini očekuje se 15 do 17 milijuna kuna prihoda.“Za 2011. godinu možemo računati s prihodom od 35 milijuna kuna, a u 2012. očekujemo pedesetak milijuna, što će ujedno značiti i povrat uloženih sredstava. Bitna stavka je rast prometa na postojećim lokacijama u odnosu na prošlu godinu, što nam daje poticaj za daljnji razvoj i potvrdu ispravnosti našega koncepta”, kaže Franjković. Dodaje kako će do kraja godine, s obzirom na otvaranje novih prodajnih mjesta, ukupno imati 50 zaposlenih.Tržišni udio kompanije teško je odrediti jer se, pojašnjava, brzo povećava otvaranjem svake nove poslovnice. No tržišni lider u ovom segmentu poslovanja u Hrvatskoj je i dalje Pet Centar.“O konkurenciji uvijek govorimo s poštovanjem prema svemu što je do sada učinjeno. Naša koncepcija razvoja i izgleda prodavaonica je značajno različita od njihove i vjerujemo da ima dovoljno prostora za oba igrača, sukladno rastu tržišta”, kaže direktor Zoo Cityja, dodajući da im je glavna strategija borba za kupca, a ne borba protiv konkurencije. Iako se tvrtka uspješno razvija bez obzira na krizu, Franjković priznaje da se posljedice pada kupovne moći građana osjete.“Budući da je kupovna moć znatno oslabila, posjeti trgovačkim centrima bili su rjeđi. Osim toga, kupci u većoj mjeri potražuju jeftinije proizvode u supermarketima”, govori Franjković.

Prednosti krize
Ipak, smatra i da je kriza utjecala i na neke pozitivne pomake, poput stabiliziranja cijene najmova brojnih atraktivnih lokacija i prostora. Samim time, naglašava Franjković, tržište će se stabilizirati, a opstat će isključivo tvrtke s jasnim poslovnim ciljevima i kvalitetnim projektima.

Proizvodnja

Gotovo sva roba iz uvoza
Na pitanje koliki je omjer prodaje između domaćih i uvoznih proizvoda za kućne ljubimce, Franjković odgovara kako domaće proizvodnje gotovo da i nema. “Jedina iznimka je tvrtka Demi iz Siska, s kojom surađujemo i domaći uzgajivači ptica i malih životinja”, pojašnjava Franjković. Dodaje kako Zoo City posluje isključivo s pouzdanim dobavljačima, koji jamče stabilnu isporuku i povoljnu cijenu.

Komentirajte prvi

New Report

Close