Ovaj je tjedan počeo burno po pitanju akivizicija u kojem sudjeluju neke od vodećih svjetskih kompanija, a u ponedjeljak ih je najavljeno čak tri. Naime, preuzimanja najavljuju Wal-Mart Stores i Unilever te General Electric koji od Vivendija kupuje 20 posto udjela u američkoj medijskoj kući NBC Universal za 2 milijarde dolara.
Po profit u Afriku
Američki trgovački lanac Wal-Mart, kojeg predvodi predsjednik Uprave Mike Duke poslao je neobvezujuću ponudu za preuzimanje južnoafričkog Massmarta vrijednu 4,25 milijardi dolara. Massmart Holding ima 290 prodajnih mjesta u 13 zemalja u Africi te upravlja s osam veleprodajnih i maloprodajnih lanaca pod drugim brendom. Wal-Mart je po dionici Massmarta ponudio 148 južnoafričkih randa (21,11 dolara). U slučaju uspješnog zaključenja transakcije, bit će to najveća Wal-Martova akvizicija od 1999. kada je kupio britanski lanac supermarketa Asda za 11 milijardi dolara.
Veliki izazovi
Istodobno anglo-nizozemski proizvođač robe široke potrošnje Unilever objavio je preuzimanje tvrtke Alberto Culver za 3,7 milijardi dolara u gotovini odnosno 37,50 dolara za dionicu te američke kompanije. Alberto Culver proizvodi šampone, sapune i ostale proizvode za njegu tijela, a u poslovnoj godini zaključenoj krajem lipnja uprihodio je 1,6 milijardi dolara. Kompanija zapošljava 2700 ljudi i posluje u devet zemalja. “Kompanije Wal-Mart i Unilever su dovoljno velike da im preuzimanje tvrtki kao što su Massmart i Alberto Culver neće predstavljati veći problem”, komentira za Poslovni dnevnik Zlatko Bazianec, konzultant A.T. Kearneya. “Ipak”, nastavlja Bazianec, “istraživanje A.T. Kearneya pokazuje kako i ovakve velike organizacije imaju pred sobom nekoliko velikih izazova: osigurati daljnji rast stvaranja vrijednosti obiju tvrtki te osigurati sinergije i učinkovito preklapanje organizacija i asortimana. Industrija robe široke potrošnje i trgovine zasigurno nije još završila svoju konsolidaciju te se ovakva preuzimanja nastavljaju i uslijed krize kako na svjetskoj razini tako i našoj regionalnoj. Glavni motiv najvećim svjetskim kompanijama kao što je Wal-Mart ili u svojoj branši Unilever je daljnji rast, posebno u regijama gdje danas nemaju veliki promet kao Afrika ili u kategorijama koje imaju veliko preklapanje sa svojim asortimanom”, kaže Bazianec.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu