Pokrenuta inicijativa izgradnje željezničke pruge od Čapljine do Knina

Autor: Milan Šutalo , 03. kolovoz 2010. u 22:00

Već dogovorena gradnja pruge Nikšić-Čapljinatrajat će pet godina, a koštat između 480 i 640 milijuna eura

Osim pruge Čapljina- Nikšić, za koju je dogovor o gradnji postignut na najvišoj državnoj razini između Bosne i Hercegovine i Crne Gore, ovih dana pokrenuta je još jedna zanimljiva incijativa o izgradnji pruge Čapljina-Knin.

Konzultacije s Hrvatskom
Ta bi pruga prometno povezala dva željeznička koridora Sarajevo-Ploče i Zagreb-Split. “Radi se o vrlo zanimljivoj incijativi. Taj bi željeznički pravac od Knina, preko Čapljine do Nikšića, prolazio jadranskojonskim prometnim koridorom, u kojem bi se uz plovni put i autocestu nalazio i željeznički pravac”, kaže za Poslovni dnevnik pomoćnik ministra za promet i komunikacije Federacije BiH i predsjednik Nadzornog odbora Željeznica FBiH Pavo Boban. Naš sugovornik ističe kako tek treba donijeti odluke o izradi studije koja bi pokazala ekonomsku opravdanost izgradnje pruge. “Potrebno je da to najprije razmotre nadležna tijela u BiH, a potom treba obaviti i konzultacije s Republikom Hrvatskom, kaže Boban. Dodaje kako je sada najvažnije da se taj željeznički pravac, koji bi od Čapljine prolazio kroz općine Ljubuški i Grude u Hercegovini i išao do spoja s prugom Zagreb-Split, ucrta u prostorne planove, koji se upravo izrađuju i Federacije BiH i županija. Hrvatska bi, kaže Boban, osim željezničke povezanosti s BiH, imala i vezu s lukom Ploče. BiH bi pak s druge strane bila i na jugu kvalitetno uvezana željezničkom infrastrukturom, ne samo sa susjednim državama Hrvatskom i Crnom Gorom, već i sa širom regijom.

Plaćanje preko benzina
Naš sugovornik ističe kako bi to omogućilo i gospodarski razvoj Hercegovine, jer s prolaskom pruge stvaraju se pretpostavke i za realizaciju nekih drugih poslovnih projekata. Željeznica je, uz to, kaže, i ekološki prihvatljiv i ekonomski isplativ oblik transporta roba. Željeznice FBiH u velikim su financijskim problemima, s ostvarenim gubitkom od preko 30 milijuna maraka u prošloj godini. Vlasti BiH razmatraju mogućnost da se kroz plaćanje 5 pfeninga po litri goriva, osiguraju sredstva za državnu pomoć željeznicama.

Povezivanje

Dogovorena trasa Nikšić-Čapljina
Prema dogovoru između crnogorskih i bosanskohercegovačkih vlasti pruga Čapljina- Nikšić trebala bi se početi graditi 2012. Prema izračunima pruga bi bila duga 160 kilometara, a gradnja bi stajala između 480 i 640 milijuna eura. Računa se da bi njeno postavljanje trajalo pet godina. Pruga koja bi išla dalje prema Kninu još uvijek je tek inicijativa.

Komentirajte prvi

New Report

Close