Dok vodeći svjetski trgovački lanci poput Wal-Marta, Carrefoura i Tesca unatoč krizi posluju s dobiti ili su optimistični glede poslovanja u ovoj i sljedećoj godini, situacija u hrvatskoj maloprodaji je sudeći prema podacima Državnog zavoda za statistiku kudikamo crnija. DZS je tako izvijestio kako je promet u maloprodaji u prvom polugodištu ove godine realno manji za 15,2 posto.
Tajnoviti domaći trgovci
Međutim, gotovo je nemoguće otkriti konkretne podatke o prometu koje su ostvarili pojedini hrvatski trgovci. Javno ih publiciraju tek dva burzovna igrača, Konzum i Plodine, ostali na izravan upit uzvraćaju načelnim pojašnjenjima. Konzum iznosi da je prihod od prometa u polugodištu bio 5,36 milijarda kuna, što je pet posto više nego lani. Plodine ističu da bilježe rast od 18% pa je prihod na kraju lipnja dosegnuo 1,15 milijardi kuna. U NTL-u (14 trgovaca) pojašnjavaju da kao grupa ne bilježe pad, za prvo polugodište na razini su lanjskog rezultata. Za to su zaslužni novootvoreni objekti i zadržani promet, postignut smanjivanjem cijena. Lanjski cjelogodišnji promet rastao je 13%, na 7,7 milijardi kuna, za ovu godinu NTL planira rast od 10%, hoće li ga ostvariti ne žele tipovati. Slično je i u Mercatoru kojem je prihod lani rastao 13 posto, na 2,6 milijardi kuna. Za 2009. planirali su rast od 11% i vjeruju da će biti ostvaren. Istodobno, tri najveća svjetska trgovačka lanca, Wal-Mart, Carrefour i Tesco ,transparentno objavljuju rezultate poslovanja, a kupce u vrijeme krize pokušavaju namamiti jeftinijim artiklima. Wal-Mart je u drugom tromjesečju imao dobit od 3,44 milijarde dolara, što je više od prognoza, zbog rezanja troškova. Prihodi su ipak pali za 1,4 posto, na 100,9 milijardi dolara. U Wal-Martu su poručili da nastavljaju s programom rezanja troškova nakon što su u prošlom tromjesečju snizili cijene nekih proizvoda da bi potaknuli potrošnju u uvjetima recesije i velike nezaposlenosti. Prioritet Carrefoura, najvećega europskog trgovačkog lanca, jačanje je poslovanja na domicilnom francuskom tržištu na kojem generira 40 posto prihoda. Tvrtka je zato lani u Francuskoj lansirala jeftinije proizvode koje prodaje pod nazivom Carrefour Discount. Carrefour je prvo polugodište završio s gubitkom od 58,1 milijuna eura. Iako je svjestan nestabilnih tržišnih uvjeta, predsjednik Uprave Carrefoura Lars Olofsson je rekao da je sve više naznaka oporavka potražnje pa je kompanija na dobrom putu da ove godine ispuni planiran iznos operativne dobiti između 2,7 i 2,8 milijardi eura.
Tesco istiskuje konkurente
Zahvaljujući jeftinijim prehrambenim artiklima, treći svjetski trgovački lanac Tesco prodaju na matičnom tržištu u Velikoj Britaniji u prvom fiskalnom tromjesečju povećao je 4,3 posto na štetu diskontnih rivala Aldija i Lidla. Zahvaljujući povoljnijoj ponudi, u prvom redu igračaka i kućanskih potrepština, tvrtka je pad prodaje u prvih šest mjeseci uspjela preusmjeriti u rast.
Tesco
Strategija širenja
Tesco preklani je zakoračio tržište SAD-a. Unatoč krizi nastavlja s ulaganjima u širenje svojih tamošnjih trgovina Fresh & Easy iako je kompanija ranije ove godine svoju drugu fazu američke ekspanzije u sjevernoj Kaliforniji stavila na čekanje.
Lanac jeftinih trgovina
U zadnje dvije godine tvrtka je otvorila 125 malih diskontnih trgovina u južnoj Kaliforniji, Las Vegasu i Phoenixu, a kupce pokušava namamiti s jeftinim hranom vlastite marke i gotovim obrocima. U travnju je objavio da usporava s otvaranjem trgovina te da zbog recesije odgađa ulazak u sjevernu Kaliforniju, koji je bio planiran za ovu godinu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu