Iako su mnogi hoteli u Hrvatskoj kako bi privukli goste uveli posebne akcije i “last minute” aranžmane, većeg snižavanja cijena u odnosu na konkurenciju još nema. Kriza je smanjila popunjenost hotela na čitavom Jadranu, a pad prihoda hotela kreće se oko 20 posto.
Također za razliku od prethodnih sezona znatno pada udjel turoperatorskog segmenta, koji se nadomješta uglavnom povećanjem prometa u grupnom segmentu, a s druge strane raste individualan buking preko interneta. “Nemamo se čime pretjerano hvaliti, ali ni zbog čega plakati. Pad se kreće u okviru planiranih desetak posto u popunjenosti, dok prihodi bilježe još veći pad jer smo uveli neke nepredviđene akcije kako bismo privukli goste”, tvrdi Jako Andabak, vlasnik Blue Sun Hotels&Resortsa. Andabak priznaje da je kolovoz još neizvjestan jer se rezervacije pune u posljednji tren. Popunjenost hotela unutar grupacije je podjednaka, a nešto više rade hoteli Alan i Brela. Polupansion za dvije osobe za sedam dana u terminu od 14. srpnja gosti hotela Alan mogli su rezervirati za 1498 eura za dvokrevetnu sobu s pogledom na more. Uprava hotela Baška procjenjuje da će ostvariti jednake prihode kao i lani, zahvaljujući blagom porastu cijena te akcijama za uzak segment gostiju iako je popunjenost u odnosu na isto razdoblje lani pala za 16 posto. Predsjednik Uprave Mario Jantol ističe kako su rezervacije za kraj srpnja u padu za 25 posto, no buking se tjedno popravlja za oko šest posto pa ga popunjenost u kolovozu ne brine. Najbolju popunjenost hotela Baška bilježe kapaciteti sa pet zvjezdica u kojima noćenje stoji 200 eura po osobi, ističe Jantol te napominje da se znatan dio rezervacija bilježi preko interneta. Najave bukinga za srpanj i kolovoz u Štrokovim Jadranskim luksuznim hotelima u skladu su s očekivanjima. “Nećemo ostvariti planirane pokazatelje i očekujemo da ćemo biti do 20 posto ispod plana. No situacija se unatoč lošim najavama mijenja na bolje prema vrhuncu sezone, pa su tako najave za srpanj i kolovoz bolje od očekivanih zbog pojačanog trenda ‘last minute’ rezervacija i ‘odgođenoga bukinga’ kod turoperatora”, kažu u JLH-u. Trenutačno stanje popunjenosti za srpanj u dubrovačkim hotelima grupacije sa pet zvjezdica kreće se oko 70 posto, dok je popunjenost u jedinom hotelu sa tri zvjezdica unutar grupacije Kompasu 80 posto. Najbolje rezultate među hotelima sa pet zvjezdica bilježi hotel Dubrovnik Palace kojemu je popunjenost za srpanj 75 posto. Popunjenost tijekom kolovoza u hotelima sa pet zvjezdica kreće se oko 50 posto, što je dobro ako se uzme da trend “last minute” rezervacija konstantno raste. Grupacija Valamar u svim svojim objektima bilježi popunjenost veću od 90 posto. “U drugoj polovici srpnja i u kolovozu očekujemo još bolju popunjenost, a najbolje rezultate ćemo ostvariti u hotelima s brendom Valamara. Sjeverne destinacije, Poreč, Rabac, Krk, ostvaruju fizičke i financijske rezultate na razini 2008. godine , dok je u Dubrovniku financijski rezultat još lošiji u usporedbi s lanjskom godinom”, ističe Zrinko Kamber, član Uprave Valamara. No, kako kaže Kamber, u Dubrovniku ipak očekuju znatno povećanje prometa zbog novogootvorenog Valamar Lacroma Resorta.
Poskupljenje
Cijene više za oko pet posto
Cijene hotelskog smještaja u Hrvatskoj ove godine su porasle za oko pet posto u odnosu na prošlu godinu, podaci su turoperatora. Unatoč tome akcije snižavanja cijena još nisu u punom zamahu iako se očekuju do početka kolovoza, posebno u Dalmaciji koja bilježi veći pad nego Istra i Kvarner. Za razliku od hotela, pojedini kampovi bilježe blagi rast popunjenosti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu