Prihod Wal-Marta 6 puta veći od hrvatskog BDP-a

Autor: Ksenija Končevski , 28. svibanj 2009. u 22:00

Sa 401,2 milijarde dolara prihoda ostvarenih lani Wal-Mart je na vrhu ljestvice najvećih prehrambenih trgovačkih lanaca

Američki Wal-Mart Stores najveći je prehrambeni trgovački lanac na svijetu prema izboru magazina specijaliziranog za industriju distribucije hrane SN i tvrtke za istraživanje tržišta PlanetRetail. Glavni kriterij poretka na ljestvici najvećih prehrambenih trgovačkih lanaca koji ostvaruju barem trećinu zarade od prodaje namirnica su ostvareni prihodi za 2008.

Na prvo Wal-Mart je dospio zahvaljujući 401,2 milijarde dolara prihoda, odnosno oko 164 puta više od hrvatskoga trgovačkog lanca Konzuma, koji je za prošlu godinu uprihodio 12,75 milijardi kuna (2,44 milijarde dolara). Osim na matičnom tržištu u SAD-u, Wal-Mart, kojem je na čelu predsjednik Uprave Mike Duke, među ostalim je prisutan u V. Britaniji, Indiji, Japanu, Kini i Rusiji. Osim Wal-Marta koji ima 7873 trgovine diljem svijeta, na ljestvici 25 najvećih prehrambenih trgovačkih lanaca još su četiri iz SAD-a: Kroger, Costco, Supervalu i Safeway. Međutim, među prvih deset ipak dominiraju europski kojih je ukupno sedam, a najviše iz Njemačke. Francuski Carrefour, najveći europski trgovački lanac, drugoplasirani je na ljestvici nakon Wal-Marta s lanjskih 127,3 milijarde dolara prihoda. Od ukupno 15.430 trgovina Carrefour ih u matičnoj Francuskoj ima 5500 u kojoj generira 40 posto prihoda. S obzirom na globalan pad prihoda, predsjednik Uprave Lars Olofsson nastoji unaprijediti poslovanje Carrefoura u Francuskoj. Prisutan je u četrdesetak država svijeta, među ostalim u Brazilu i Kini, do kraja godine će ući u Indiju, a nedavno je najavio i širenje u Rusiju. Britanski Tesco sa 99,7 milijardi dolara prihoda je treći na ljestvici. Predvodi ga predsjednik Uprave Terry Leahy, ima 440.000 zaposlenika u 4300 trgovina u 14 zemlja svijeta, a poslovanje za lanjsku fiskalnu godinu do 28. veljače 2009. zaključio je 10-postotnim rastom neto dobiti na rekordnih 4,6 milijardi dolara. Među prvih deset četiri su njemačka trgovačka prehrambena lanca, a najbolje pozicionirani je Metro s uprihođenih 98,6 milijardi dolara u 2008. i ukupno 2195 prodavaonica. Njemački Metro, koji posluje i u Hrvatskoj, a predvodi ga predsjednik Uprave Eckhard Cordes, lanjsku je poslovnu godinu završio 51-postotnim padom neto dobiti na 563 milijuna dolara. Nakon Metroa na petome mjestu je njemački Schwarz sa 80,9 milijardi dolara prihoda, sedmi je Rewe (73,4 milijarde dolara), a deveti Aldi (65,7 milijardi dolara) s ukupno 9000 prodavaonica. Najbolje pozicionirani američki prehrambeni trgovački lanac nakon Wal-Marta je Kroger sa 3637 prodavaonica i uprihođenih 76 milijardi dolara koji je na šestome mjestu ispred Rewea iako potonji ima četiri puta više prodavaonica. Nakon njega slijedi američki Costco sa 71 milijardu dolara prihoda rangiran je na osmome mjestu ljestvice, dok je na 10. mjestu francuski Auchan sa 57,8 milijardi dolara prihoda i gotovo 3000 prodavaonica.Na ljestvici su i australski Woolworths sa 3066 prodavaonica u Australiji, Indiji i N. Zelandu te uprihođenih 42,2 milijarde dolara rangiran na 18. mjestu, nizozemski Ahold prisutan u Europi i SAD-u gdje ostvaruje 37,6 milijardi dolara prihoda je 20. na ljestvici, a nakon njega je Sainsbury, koji na domicilnom tržištu u V. Britaniji u 792 trgovine generira 34,7 milijardi dolara prihoda.




Komentari (1)
Pogledajte sve

ovdje se uspoređuju kruške i jabuke – prihod i dodana vrijednost. usporedite dodanu vrijednost WMT-a i Hrvatske pa će omjer biti puno manji. oko 1,2 puta u korist WMT-a.

New Report

Close