Lučka uprava 2007. počinje graditi terminal za rasute terete

Autor: Ivana Barišić , 20. travanj 2006. u 06:30

Preko Osijeka se iz BiH odvozi željezna rudača u Rumunjsku, Petrokemija izvozi gnojivo u Austriju, a Našicecement uvozi ukrajinski ugljen. No zbog niskog vodostaja katkad se na pretovar treba čekati 10 dana

OSIJEK – Važnost Luke Osijek na rijeci Dravi proporcionalno raste s brojem pretovarene robe godišnje. Tako je lani ovdje pretovareno oko 500.000 tona, a ta će brojka, pretpostavljaju, ove godine biti i veća jer su samo u prva tri mjeseca uspijeli zabilježiti porast od 10 posto. Naime, umjesto prošlogodišnje 73.000 pretovarena je već sada 81.000 tona robe. Preko osječke luke rudnik Ljubija u Bosni i Hercegovini za Rumunjsku vozi željeznu rudaču na čega otpada oko 40 posto ukupnoga posla, Petrokemija iz Kutine izvozi umjetno gnojivo u Austriju, Našicecement, velika članica NEXE grupe, uvozi ugljen iz Ukrajine, odnosno trosku koja je bitna za proizvodnju cementa i betonsko željezo.

Pretpristupni fondovi
Cilj je Lučke uprave Osijek, koja upravlja razvojem dviju luka (kod osječke Kliničke bolnice u Donjem gradu i kod Nemetina), zajedno s Tranzitom d.d. kao njezinim koncesionarom, što prije postati gospodarski servis subjektima u regiji.
Zbog toga im je vrlo važno što prije osloboditi luku u osječkom Donjem gradu i terminal za pretovar rasutih tereta preseliti kod Nemetina gdje bi se zbog toga trebalo urediti još gotovo 250 metra obale. Projekt će Lučka uprava Osijek uz pomoć Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka te Ministarstva vanjskih poslova i europskih integracija pokušati nominirati prema europskim pretpristupnim fondovima, očekujući kako će od njih dobiti barem 80 posto sredstava.
Uz terminal za rasute terete i uređenje obale projektom bi obuhvatili i kupnju jedne dizalice te jednoga broda gurača koji nemaju. Time bi se vrijednost projekta popela na 80 milijuna kuna.

Ukrajinci neće u Osijek
“Neplovnost rijeke Drave, posebno u ljetnim mjesecima, može utjecati na promet u osječkoj luci. Ukrajinski brodari, koji su nam značajni korisnici, ne žele ploviti u Osijek i nitko ih na to ne može prisiliti. Ponekad znaju čekati i do deset dana za istovar. Kako vukovarska luka nema kapacitete kao osječka, postoji realna opasnost da izgubimo važne poslove. Oni svoju robu, primjerice, mogu pretovarati u Novom Sadu ili Apatinu jer imaju istu kilometražu kao kad ju pretovaraju kod nas. Važno je zbog toga s Agencijom za plovne puteve osigurati IV klasu plovnosti rijeke, što znači da bi pri svim uvjetima rijeka Drava trebala biti duboka minimalno dva metra. Potrebno je zbog toga kontinuirano snimati riječno korito, interventno otklanjati ili čistiti plovni put, a najdugoročnije rješenje je građanje vodnih građevina takozvanih pera koji usmjeravaju maticu rijeke čime se stvara protočnost puta. Agencija za plovne puteve naručila je izradu specijalnoga broda koji bi pratio stanje i plovnost puteva na Dravi i Dunavu pa ga uskoro očekujemo”, izjavio je Ante Šimić, ravnatelj osječke Lučke uprave.
Ove godine Lučka uprava Osijek planira izraditi i pribaviti svu potrebnu dokumentaciju za izgradnju terminala za rasute terete kako bi u 2007. godini mogli početi s njegovom izgradnjom kod Nemetina, a u funkciju ga stavili 2008. godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close