Iako se puno govori i piše o financijskoj krizi koja sve više zemalja EU odvodi u recesiju, malo se spominje jedan od glavnih pokretača hrvatskog gospodarstva – turizam. Osim škrtih statističkih izvještaja o broju noćenja i broju turista te poneke vijesti o ulaganju u turizam “revidiranih” predviđanja za 2009. godinu nema.
Sve je stalo na pobjedonosnoj objavi od prije nekoliko mjeseci kako će broj gostiju rasti za 2 posto, a sredstva uložena u promidžbu hrvatske na stranim tržištima biti povećana za nevjerojatnih 100 posto. Od tada se ekonomsko stanje u svijetu uvelike promijenilo, ali za hrvatske turističke čelnike, čak i nakon donošenja proračuna, sve je ostalo isto. Čini se da raspolažu s dozom optimizma koju rijetko tko s njima dijeli. Oni neslužbeno vjeruju u rast koji će biti i veći od 2 posto. Ipak, ostaje činjenica da čelni ljudi turizma, ministar Damir Bajs i direktor Hrvatske turističke zajednice Niko Bulić, jednostavno šute. Za razliku od svojih kolega iz drugih sektora koji provode reforme, sazivaju vijeća, krizne stožere, šalju u javnost umirujuće poruke, čelnici sektora koji bi trebao pokretati hrvatsku ekonomiju i donijeti dodatan novac ne samo iznamljivačima apartmana i hotelijerima nego i prijevoznicima, trgovcima i proizvođačima, nisu se oglasili ni s jednom porukom o tome što očekuju u 2009. godini. Naravno, previše bi bilo tražiti da iznesu plan borbe protiv krize ili se izjasne kako će pomoći velikim i malim hotelijerima, kampovima ili iznajmljivačima soba i vlasnicima konoba. Ali da iznesu neke nove projekcije za iduću godinu, makar one govorile i o deficitu turista, bilo bi ne samo očekivano nego i preporučljivo.
Neslužbeno neki od direktora turističkih agencija spominju u idućoj godini pad prometa od čak 20 posto. Ako se tim crnim prognozama pridoda i činjenica kako je recesija već počela u Njemačkoj, Italiji i Francuskoj, tržištima s kojih dolazi velik broj hrvatskih gostiju, onda postaje više nego jasno kako smo već zakasnili u sanaciji sezone 2009. Za razliku od nas, Beč očekuje porast broja domaćih turista u ovo blagdansko vrijeme od nekih 20 posto, slične projekcije zasigurno imaju i ostali europski velegradovi. U Hrvatskoj se pak hoteli zatvaraju u predbožićno vrijeme, kako kažu, zbog redovnog održavanja. Kada se pogleda i ovih nekoliko šturih činjenica, postaje jasnije zašto ministar Bajs šuti. Svaka njegova rečenica jednostavno bi bila opovrgnuta stvarnošću. Jedina mogućnost koja mu preostaje je govoriti o boljoj i skupljoj promidžbi turizma i susjednim zemljama koje će spasiti našu sezonu. Očekuje se da otrežnjenje dolazi na ljeto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.bajs sigurno iduće godine planira osim cure povesti i mamu na more i tu vidi rast,kažu da intenzivno uči zemljopis,posebno studira karte Hrvatske,samo naprijed damire,moju podršku imaš i prijedlog da na jednom graničnom prijelazu na ulasku u hrvatsku dijeliš strancima karte u kratkim hlačicama,majici i crvenoj marami oko vrata,kapicu radi vrućine ne bih preporučio………..ili bolje da ih dijeliš na izlazu da se neki ne bi okrenuli pred ulazom, ti si pravi pionir u turizmu i to hrabar pionir,prihvatiti raditi nešto o čemu pojma nemaš može samo hrabar pionir …………..ili…pionir
Uključite se u raspravu