Gazprom bi mogao postati jedna od najprofitabilnijih tvrtki u RH

Autor: Darko Bičak , 23. rujan 2012. u 17:30

Može li KHL Medveščak postati standardni klub druge najače hokejaške lige na svijetu, ruskog KHL-a, te s kojim novcem i sponzorima, pitanje je koje se ovih dana nameće mnogima u Hrvatskoj.

Proračun “Medvjeda” je u prošloj sezoni iznosio nešto manje od dva milijuna eura, 13 milijuna kuna, a procjene govore da se u KHL-u ne može biti s manje od 10 milijuna eura ili oko 75 milijuna kuna, godišnje.

Može li Medveščak od svojih aktualnih 18 partnera i sponzora izvući toliki novac? Teško. Toga su svjesni i u zagrebačkom klubu hokeja na ledu. No, Rusi su očito jako zagrizli za Medveščak kojega svakako žele vidjeti u svojoj ligi te su spremi Medvjedima čak pronaći i sponzore. To je najavio Aleksandar Medvjedev, predsjednik Kontinentalne hokejaške lige (KHL), ali što je možda u ovom slučaju i važnije, drugi čovjek energetskog diva Gazproma. On je proteklog vikenda na hokejaškom spektaklu u pulskoj Areni, gdje je i Medvjedev odigrao utakmicu u veteranskoj konkurenciji, kazao da je Medvešačk 95 posto sigurno naredne godine u KHL-u i da su rješeni problemi sponzora. Medvjedev je najavio potpisivanje trogodišnjeg ugovora Medveškaka i KHL-a s nadom da će ta suradnja postati trajna. S obzirom da to govori jedan od čelnika Gazproma, logično je zaključiti da bi glavni sponzor Medvjedima u naredne tri sezone mogla biti upravo ta tvrtka. U hrvatskoj podružnici Gazproma nisu željeli komentirati ništa u svezi s Medveščakom niti s mogućim sponzorstvom hrvatskog sporta općenito. No, ako se uzme u obzir sve jača prisutnost Gazproma na hrvatskom tržištu, a što bi moglo kulminirati možebitnim preuzimanjem OMV-ove maloprodaje u Hrvatskoj i BiH te ulaskom naše zemlje u glavni tok Južnog toka, jasno je da bi u narednih godina Gazprom mogao postati i jedna od najvećih, najuspješnijih i najprofitabilnijih tvrtki u Hrvatskoj. Da se Gazprom ozbiljno sprema za ekspanziju u Hrvatskoj, pokazuje i činjenica da je dosadašnji zamjenik ruskog Veleposlanika u Hrvatskoj Boris Medvjedev najavio da uskoro preuzima čelnu poziciju Gazproma u našoj zemlji.

Za razliku od “austro-ugarske” EBEL lige koja ima sudionike čija se međusobna udaljenost mjeri u desecima ili u najgorem slučaju u stotinama kilometara, u KHL-u će se raditi o tisućama kilometara. Prema izračunu Poslovnog dnevnika, u projiciranoj “europskoj diviziji” KHL-a bi bili europski klubovi, a ne iz same Rusije. Tu se udaljenost kreće od 273 km do Bratislave i 530 km do Milana sve do 1220 km do Minska ili 1670 km do ukrajinskog Donetska. U slučaju da Medvjedi budu uspješni i dođu do završnice i doigravanja, tada govorimo o minimalnih 1890 km do Moskve, 2090 do Yaroslava, pa sve do 4075 km do Omska ili 7995 km do Khabarovska na samom Dalekom istoku. Stoga se nameće nužnost zrakoplovnog prijevoza hokejaša među destinacijama koje nisu u fokusu komercijalnih linijskih avioprijevozika. Iako bi nacionalni ponos nalagao da medveščakove gladijatore na gostovanja prevozi Croatia Airlines, s obzirom na financijsku situaciju i CA i države kao njezinog vlasnika, realnije je da bi tu uskočio ruski Aeroflot. U Medveščaku ne vidi neki problem u velikim udaljenostima gradova koji su domaćini hokejaša KHL-a. Predsjednik Medvjeda Damir Gojanović kaže da udaljenost ne bi predstavljala nikakav problem za njegove hokejaše.

“Mislim da je manji problem sjesti u zrakoplov i za tri sata biti na destinaciji na kojoj igraš utakmicu nego voziti se, kao što ćemo mi morati ove sezone, šest sati u jednom smjeru do Innsbrucka”, kaže Gojanović.

Iako nije konkretnije govorio o financijskoj konstrukciji za KHL, čak je i predsjednik Medveščaka kazao da potencijalne sponzore Medvešaka u “ruskoj avanturi” treba tražiti među panoima tvrtki u KHL-u. Osim sveprisutnog Gazproma, tu se nalaz i niz njegovih strateških partnera, kao što je to osiguravajuća kuća Sogaz i telekomikacijska kompanija MegaFon. S druge strane tu su i globalni brendovi poput Toyote, Mitsubishia i Chevroleta. Službeno u Medveščaku za sada ne žele govoriti o možebitnim pregovorima s sponzorima za KHL.

Medveščak trenutno ima 16 sponzora, partnera, među kojima Generali, Amex, Airwaves, Plivu, Erste, Carlsberg, Zaks i Citroen. Financijska konstrukcija zatvorena je kroz četiri službena dobavljača te 19 ostalih dobavljača.

Udaljenosti od Zagreba gradova u kojima bi Medveščak mogao igrati, u kilometrima:

EBEL:

Ljubljana 118
Graz 146
Szekesfehervar 241
Beč 270
Salzburg 315
Innsbruck 358

Europska divizija KHL-a:

Bratislava 273
Prag 490
Milano 530
Minsk 1220
Riga 1360
Donetsk 1670

Potencijalni protivnici u doigravanju KHL-a:

Moskva 1870
Yaroslav 2090
Ufa 2970
Novosibirsk 4670
Khabarovsk 7995

Komentari (1)
Pogledajte sve

Ne znam otkuda ta fama da se igra samo unutar divizije. Igra svatko sa svakim po principu turneja, primjerice Slovan igra sa Amurom 29.10. u Bratislavi, a Lev 31. u Pragu. Ista stvar je sa Sibirom iz Novosibirska, 30.10 su u Bratislavi, dva dana poslije u Pragu. Pokrit će Medvjedi finu kilometražu ako dogodine uđu u KHL.

New Report

Close