Ako ste ikad radili u grupi sa više pojedinaca, odnosno u timu, znate da to nije nimalo lagan zadatak. Naime, ljudi se razlikuju, a ponekad su razlike toliko velike da ih je doista teško premostiti. Problemi se javljaju upravo kada ljudi, čija se mišljenja i stavovi uvelike razlikuju , moraju zajednički raditi u timu te donositi poslovne odluke.
Stoga je stvaranje efikasnog radnog tima težak, ali nužan zadatak, ukoliko se žele postići zacrtani poslovni ciljevi. Potrebno je odabrati prave ljude, odnosno timske igrače koji su spremni na kompromis te koji će moći zajednički odraditi zadatke koji su im dodijeljeni kao timu. Portal Business2community.com navodi kako je, osim postavljanja pravih i ostvarivih ciljeva, nužno i inspirativno vodstvo te predlaže tri načina kako stvoriti efikasan radni tim.
1. Izbjegavajte pretjeranu koheziju
Sasvim je prirodno da većina ljudi voli raditi s pojedincima koji im sliče, odnosno ljudima čiji se stavovi i sklonosti podudaraju s njihovim vlastitim preferencijama. Isto tako, ljudi više vole raditi sa pojedincima slične dobi, rase i drugih demografskih karakteristika. No ipak, previše kohezije, odnosno sličnosti ponekad može naštetiti timu te organizaciji nanijeti velike troškove. Nedostatak raznolikosti može biti poguban kako za tim, tako i za organizaciju u cijelosti, navodi portal. Dakle, potrebno je pronaći ljudi koji se ne razliku previše kako bi mogli zajednički funkcionirati u timu, no sličnost ne smije biti pretjerana jer u konačnici to može smanjiti performanse radnog tima.
2. Obratite pažnju na manje očite demografske kategorije
Prije nekoliko desetljeća raznolikost na radnom mjestu podrazumijevala je ljude različite rasne ili nacionalne pripadnosti. Danas pak postoje mnoge kategorije prema kojim se ljudi svrstavaju, a spol, dob, religija, seksualne sklonosti i razina obrazovanja samo su neke od njih. Dvije najvažnije, a često predviđene demografske razlike, su razlike u dobi i razina obrazovanja. Tako organizacije vrlo često izbjegavaju zapošljavati starije radnike ili im dodjeljuju manje poslovne zadatke jer smatraju kako je njihova produktivnost manje, a vjerojatno će uskoro i u mirovinu pa im se ne isplati davati važnije poslove. No to je sasvim pogrešno, navodi portal. Naime, stariji radnici možda nisu toliko u toku sa aktualnim trendovima, ali su iskusniji, a njihovo bi znanje i savjeti mogli biti itekako korisni za uspješno funkcioniranje poslovnog tima. S druge strane, organizacije nerado zapošljavaju i mlade ljude s nedostatkom iskustva, što je isto tako pogrešno jer su mladi ljudi ponekad izrazito kreativni te puni maštovitih ideja koje bi svakako vrijedilo poslušati. Što se tiče razine obrazovnog odgoja, portal navodi kako je potrebno imati ljude svih razina jer raznolikost je potrebna i treba saslušati svačije mišljenje i ideje. Primjerice, nečiji će nedostatak obrazovanja možda zamijeniti iskustvo iz stvarnog života koje se može uspješno primijeniti u rješavanju raznih poslovnih problema.
3. Postavite jasne ciljeve i odaberite pravog vođu
Formirati tim nije lako, osobito ukoliko ciljevi nisu pravilno postavljeni. Stoga je potrebno postaviti prave i ostvarive ciljeve te osigurati da oni budu jasni svakom članu tima, savjetuje portal. Da bi se to ostvarilo, potrebno je i donijeti adekvatnu poslovnu strategiju kojom će se postavljeni ciljevi moći realizirati. Osim odabira ciljeva, važno je odrediti i odabrati pravog vođu tima. Potrebno je definirati tko je vođa tima te kakav je njegov stil vodstva. Hoće li tim funkcionirati samoupravljački ili mu je potreban netko tko će ga usmjeravati? Naravno da to sve ovisi i o članovima tima i o njihovim karakteristikama, kao i o ciljevima koji su im zadani.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu