Abrakadabra, Agrokorova nova internetska trgovina koja je s radom krenula u nedjelju u ponoć i od koje Ivica Todorić očekuje da će omogućiti koncernu brz rast u budućnosti, nije komentirala da li je prodala prvi Greyp, koliko su zabilježili klikova ni koliko kupnji u prvim satima rada.
Tarek Zeitoun, voditelj marketinga Abrakadabre izjavio je za Poslovni dnevnik da su tijekom vikenda imali veliki broj predbilježbi, a da u ponedjeljak od ranih jutarnjih sati bilježe rast posjetitelja i stalan porast broj narudžbi. O preciznim brojkama, zasad, kaže, ne može govoriti. "Novi partneri počeli su nam se javljati odmah nakon završetka predstavljanja tako da već imamo i niz novih dobavljača", ističe Zeitoun. Jan Jilek, suosnivač i predsjednik IAB Hrvatska kaže da na domaćem tržištu, unatoč činjenici da Abrakadabri konkuriraju eKupi i Mondo, ima prostora za više igrača. Uvjeren je da je Agrokor dobro procjenio trenutak za pokretanje projekta, jer je sam snažno prisutan u fizičkim trgovina.
Koncern je najavljujući Abrakadabru objavio da je lani domaća e-trgovina dosegnula vrijednost 3,5 milijardi kuna. "Imaju potencijala za rast i važno je što su u to krenuli sada, zapravo bolje bi bilo da su krenuli i ranije, možda i prije dvije-tri godine, jer što više nauče o online trgovini ovdje lakše će se moći nositi sa globalnom konkurencijom, jednom kad dođe", kaže Jilek. Dodaje da je globalna konkurencija već došla na veća europska tržišta, poput onog Velike Britanije, i tamo smanjila prihode u fizičkim trgovinama u korist online prodaje. Prema istraživanju CROMediascope 2015, koje je upravo objavio IAB Hrvatska, u posljednjih mjesec dana svaki domaći online kupac je preko interneta potrošio u prosjeku 468 kuna.
468kuna
potrošnja po online kupcu u posljednjih mjesec dana
Pri tome je obavio sedam kupnji pa je prosječna kupnja iznosila 67 kuna, proizlazi iz istraživanja. Istraživanje također pokazuje da su internetski kupci znatno drugačiji od kupaca u fizičkim trgovinama. I dok su žene u dobi od 25 do 34 godine te koje najčešće kupuju online, jer u zadnjih pola godine u prosjeku su obavile 19 kupnji u ukupnom iznosu od oko 1200 kuna, muškarci svih dobih skupina u prosjeku su češći i izdašniji online kupci. Posebno muškarci u dobi od 25 do 34 godine, koji su u šest mjeseci obavili tek dvije kupnje manje od žena iste dobi, a pri tom su potrošili i više. "Posebno me iznadio podatak za muškarce od 45 do 54 godine, koji su u šest mjeseci obavili prosječno 14 kupnji za više od tisuću kuna ukupno, dok su žene iste dobi napravile gotovo triput manje kupnji i potrošile četvrtinu manje", kaže Jilek.
Dodaje da na razvoj online trgovine jako utjeće lokalna ponuda u trgovinama što se vidi na primjeru Like i Banovine gdje se često i mnogo troši online. "To je rezultat oskudne ponude na tom području kao i pogodnosti dostave kući", kaže Jilek. Istraživanje CROMediascope 2015. pokazuje i da popusti, grupna kupnja i općenito ušteda motiviraju tek jedan posto kupaca pri kupnji namjernica. "Non-stop mogućnost kupnje (27,8 posto), dostava na vrata (26,2 posto), ponuda koje inače nema (19,8 posto) i konfor (17,9 posto) glavni su motivi za rast e-trgovine", zaključuje Jilek.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Jadni kupci, sa svih strana napadaju a love i tržišta nema. I još ovaj lik kaže da ušteda motivira tek jedan posto kupaca 🙂
Svaki konkurent testira program shopa, i evo ti rast…..
Ako su im eKupi i Mondo konkurenti …
Ako su prvi dan imali 5, a drugi 10 kupaca, to je rast od 100%, što ako sutra bude 20 kupaca…
Uključite se u raspravu