Odzvonilo je krađama ručnika iz hotela jer su neki od trenutačno najvećih IT projekata u hrvatskom turizmu ove godine čipiranje ručnika, plahti, jastučnica i pokrivača RFID čipovima kako bi se automatizirao menadžment rublja.
Industrijske praonice rublja zbog turizma su veliki posao. Na dan jedna praonica u Dalmaciji tijekom sezone opere više od 140 tisuća ručnika, a takvih je pogona u Hrvatskoj više od dvadeset i svaka zapošljava po nekoliko stotina radnika, nerijetko u tri smjene. Veljko Bituh, direktor tvrtke Selmet, koja 19. svibnja u Zagrebu organizira 2. Regionalnu RFID konferenciju, kaže da osim u turizmu te usluge treba zdravstvo, tj. bolnice. "Najveće primjene RFID tehnologije u ovoj godini u Hrvatskoj očekuju se u području gospodarenja otpadom i menadžmenta rublja u industrijskim praonicama", kaže Bituh.
Dodaje da je posebno velik prostor za primjenu RFID tehnologije u turizmu jer se dobar dio procesa pranja ručnika, plahti i jastučnica još gotovo u cijelosti obavlja ručno. Samo pranje obavljaju strojevi, ali svu robu prije i poslije sortiraju i obrađuju ljudi. Bituh kaže da se primjenom RFID-a u svakom trenutku zna točno stanje od toga odakle je pojedino rublje stiglo i koliko ga ima do toga što s njim točno treba učiniti i gdje ga se mora vratiti. "Uvođenjem sustava praćenja pomoću RFID tehnologije znatno se ubrzava proces, točnost i kvaliteta te se znatno smanjuju troškovi, a mogućnost pogreške smanjuje se na minimum", pojašnjava Bituh. Drugi veliki trend primjene RFID-a u Hrvatskoj tijekom ove godine je u zbrinjavanju otpada, popularno zvanom čipiranju kanta za otpad.
Bituh objašnjava da je nadležno ministarstvo već razradilo plan, a postoji i fond koji ima novac za financiranje takvih projekata. "Okvir postoji i to su prepoznale brojne lokalne samouprave i komunalne tvrtke", ističe Bituh. I dok su u Hrvatskoj sve češći primjeri upotrebe RFID-a u proizvodnji hrane, kako bi se osigurala takozvana sljedivost proizvodnje, u svijetu je primjena te tehnologije mnogo šira. Tako su sva stabla u centru Pariza čipirana.
Bituh objašnjava kako se na taj način postiže bolja kontrola nad gradskom florom te se može vrlo personalizirano pristupiti liječenju i pospješenju rasta i uzgoja svakog drveta u gradu. Dodaje da je globalno izražen trend korištenja RFID-a u visokoj modi. Louis Vuitton već nekoliko godina čipira sve proizvode kako bi se učinkovitije štitio od krivotvorenja. Marks&Spencer to čini od lani. "Isto rade i poznati trgovci umjetninama", napominje Bituh.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu