Hrvatski startup koji stvara ‘rejting vožnje’ u top 5 svjetskih insuretecha

Autor: Bernard Ivezić , 29. listopad 2019. u 22:00
Marijan Mumdžiev, izvršni direktor Amoda/ Žarko Bašić/PIXSELL

Amodo vozačima daje tzv. driving score čije podatke osiguravatelji povezuju sa svojom ponudom i potom kreiraju nove proizvode.

Hrvatski Amodo, čije softverske proizvode koristi najveći američki osiguravatelj AIG, našao se u društvu pet najboljih insuretech startupa na svijetu prema izboru Financial Timesa.

Insurtech je kratica za insurance tech, odnosno tvrtke koje rade tehnološke inovacije u osiguravateljskoj industriji. Ugledni list navodi da su osiguravatelji dugo odolijevali promjenama, ali da se to sada počelo ubrzano mijenjati.

Prema podacima Deloittea, u insuretech tvrtke lani je na globalnoj razini investirano 2,6 milijardi dolara te ta ulaganja ubrzavaju. Samo u prvih šest mjeseci ove godine taj se iznos popeo na 2,2 milijarde dolara. Marijan Mumdžiev, izvršni direktor Amoda kaže da je jako ponosan na uspjeh njegova tima.

Natjecanje u savjesnosti
"Financial Times je izlistao Amodovu suradnju s AIG-om, Triglavom i P&V-om među pet najboljih primjera dobre prakse u osiguravateljskoj industriji na svijetu i to me čini tako ponosnim na Amodo tim", kaže Mumdžiev.  Hrvatski startup našao se u probranom društvu, uz tvrtke kao što su Aon, EY i Guardtime, Hiscox te Inrobin i Mapfre, zahvaljujući poslovima za AIG, Triglav i P&V.

Njima je pružio usluge analitike telemetrijskih podataka ponašanja vozača. Amodo, naime, daje vozačima takozvani "driving score" ili rejting vožnje. Te su podatke pak osiguravatelji uparili sa svojom ponudom i stvorili nove proizvode koji financijski nagrađuju savjesnu vožnju, a kažnjavaju onu koja to nije. Jedan od primjera kako Amodo to radi je mobilna aplikacija AIG Drive Master. Pod različitim imenima taj je proizvod dostupan u Hong Kongu, Singapuru i Maleziji.

Kako je navedeno na primjeru AIG Drive Master u Hong Kongu, aplikacija koristi GPS podatke s mobitela vozača kako bi primjerice ocijenila kojim stilom ubrzava i koči. Nadalje, aplikacija korisnike potiče da se voze sigurnije i izaziva ih da se u savjesnosti vožnje natječu s drugim vozačima. Jedan oblik motivacije je natjecanje za najboljeg vozača u Hong Kongu, a drugi u obliku konkretnih nagrada. To mogu biti tek besplatne kave, ali i  besplatno gorivo u idućih godinu dana. Rejting vožnje, koji procjenjuje Amodo, usto utječe i na cijenu koju će vozač platiti za policu osiguranja. S druge strane, AIG na taj način dobiva podatke s kojima može bolje krojiti postojeće i nove proizvode.

U tri runde milijun dolara
Amodo ima sjedište u Zagrebu. Tvrtka je osnovana prije šest godina, a dosad je na svoju cloud platformu koja, među inim, obrađuje podatke o brzini, naglim kočenjima i ubrzanjima, GPS poziciji svakog korisnika, ali i vremenskim prilikama i tipu ceste, spojio više od 700.000 vozača. U tri investicijske runde, koliko je javno objavljeno, u Amodo je uloženo nešto više od milijun dolara.

Komentirajte prvi

New Report

Close