Makar je Savezni upravni sud raspravljao u prvom redu o zagađenosti grada Stuttgarta i pri čemu je „kao krajnju mjeru" dopustio mogućnost zabrane dizelskim vozilima, prvi grad koji uvodi zabranu je Hamburg, piše Deutsche Welle. I on već kronično premašuje zadane granice dušikovih oksida i sitne prašine tako da ponoći sa četvrtka na ovaj petak, 1. lipnja vozači starijih dizelskih vozila moraju izbjegavati određene dionice.
Kad kažemo „starijih", to je relativno: zabrana se odnosi na dizelska vozila koja zadovoljavaju u najboljem slučaju tek normu Euro 5 i kakva su mnogi proizvođači nudili kupcima sve do prije nekoliko godina. U pravilu, dizelska vozila koja imaju motore s ugrađenom tehnikom pročišćavanja ispuha urinom – tržišni naziv takvih vozila je obično „blue", „bluetec" ili slično – kategorizirana su u Euro 6 i za njih nema nikakvih ograničenja.
Zabrana se odnosi samo na dvije prometnice na kojima je uvijek gust promet u četvrti Altona Nord. To je 580 metara kroj aleju Maxa Brauera i 1,6 kilometara duga dionica kroz Stresemannstraße. Ali dok je aleja Brauera doista zabranjena za sva osobna i teretna vozila s dizelskim motorom sa Euro 5 ili manje, na Stresemannstraße se zabrana odnosi samo na takva dizelska teretna vozila. Povrh toga, postoji mnoštvo izuzetaka: za stanare, dostavu…
Grad Hamburg je ta zabrana skupo koštala: proteklih tjedana je postavljeno više od 100 prometnih znakova zabrane i upozorenja. Ali problem je – na vozilima ne mora biti baš nikakve oznake po kojoj može biti jasno da udovoljava normama Euro 6 (ili bolje). Tako će prometna policija zaustavljati tek poneka vozila i provjeravati prometnu dozvolu gdje to piše. Ali kako kaže glasnogovornik grada Hamburga, čak i ako nekog „uhvate", u prvom razdoblju će vozač biti tek upozoren. Nakon toga je predviđena globa od 25 eura za osobna i 75 eura za teretna vozila.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu