Švedski lanac trgovina odjećom Hennes & Mauritz (H&M) najavio je u petak zatvaranje dijela prodajnih prostora nakon “neočekivanog” pada tromjesečne prodaje, najvećeg u 10 godina. Kompanija je u petak objavila da je vrijednost prodaje, ako se isključi PDV, oslabila četiri posto na 50,4 milijarde švedskih kruna (38,2 milijarde kuna).
Analitičari u anketi Reutersa očekivali su rast od dva posto. Iz H&M-a su priopćili kako je prodaja u četvrtom tromjesečju bila “značajno niža od njihovih vlastitih očekivanja”. O kakvom se presedanu za kompaniju radi dovoljno govori podatak Bloomberga da je u posljednjih 10 godina tromjesečna prodaja H&M-a pala samo tri puta.
Katastrofalno izvješće investitori su “nagradili” potonućem cijene dionice H&M-a na Stockholmskoj burzi za 16 posto što je najveći dnevni pad od ožujka 2001. godine. I dok internetska prodaja solidno raste, za ukupan pad prodaje najviše je zaslužan pad u fizičkim trgovinama. Kompanija je stoga najavila da će dio trgovina zatvoriti, ne navodeći koliko i u kojim državama.
Podsjetimo, H&M je drugi najveći trgovac odjećom u svijetu, nakon španjolskog Inditexa – vlasnika Zare – kojem očito ide mnogo bolje. Zara je prošloga tjedna objavila rast prodaje za 10 posto na 18 milijardi eura u devet mjeseci do 31. listopada dok je dobit u tom razdoblju uvećana šest posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu