Njemački proizvođači automobila Audi i Daimler imaju probleme zbog nestašice radne snage u Mađarskoj, upozorili su njihovi izvršni direktori na ovotjednoj konferenciji u Budimpešti, poručivši mađarskim vlastima da treba uložiti dodatne napore u smjeru poboljšanja mobilnosti radnika i lokalne infrastrukture.
Godine iseljavanja u zapadnu Europu stvorile su manjkove radnika u zemljama na istočnoj strani Europske unije, poput Mađarske, Poljske i Češke, što je otegotna okolnost kompanijama u svim sektorima prilikom angažiranja novih zaposlenika.
Automobilski sektor u Mađarskoj zapošljava preko 100 tisuća ljudi i čini više od desetine mađarskog izvoza. MAGE, lokalno udruženje industrije, objavilo je da su tvornice u Mađarskoj, kojima dominiraju veliki zapadnjački brendovi, proizvele preko milijun automobila u prošloj godini.
Audi je investirao 8,5 milijardi eura u svoja mađarska postrojenja u gradu Gyor u zapadnoj Mađarskoj, a Daimler je u srpnju najavio milijardu eura vrijednu ekspanziju svoje tvornice Mercedesa u Kecskemetu, gdje očekuje početak proizvodnje u 2020. godini.
"Postoje određeni razlozi za zabrinutost. Ako mislimo na ljudski kapital, probleme vidimo u nužnoj kvantiteti kao i u pronalaženju dovoljno stručno osposobljenih kolega", kazao je izvršni direktor Audi Hungarie Peter Koessler na konferenciji u Budimpešti posvećenoj automobilskoj industriji.
Audi, koji je lani u Mađarskoj proizveo više od dva milijuna motora i više od 160 tisuća automobila, sponzorira lokalna sveučilišta kako bi osigurao podmirenje svojih potreba za osobljem.
Koessler je kazao da bi mađarske vlasti trebale napore fokusirati na poboljšanje stambenih uvjeta i lokalne infrastrukture kako bi se povećala mobilnost radnika i osigurala dostatna ponuda radnika u budućnosti.
"Izazovi su veliki. Ako ih uspijemo riješiti, mađarska industrija automobila ima lijepe izglede za budući razvoj. No, ima tu posla koji treba odraditi", kazao je.
Izvršni direktor Mercedes-Benzova proizvodnog ogranka u Mađarskoj Christian Wolff ustvrdio je da je Daimlerova odluka o širenju poslovanja u Mađarskoj, koja će stvoriti 2.500 radnih mjesta, odraz dobre tamošnje investicijske klime, no upozorio je i na određene teškoće.
"Situacija s radnicima zasigurno predstavlja izazove za budućnost. Moramo raditi u suradnji s vladom i lokalnim vlastima", istaknuo je.
Po njegovim su riječima, konkurentne plaće samo početak. Daimler također mora ulagati u tamošnje obrazovanje i omogućiti infrastrukturu poput vrtića za djecu i stanova za radnike u Kecskemetu. Međutim, kako je Wolff dodao, mađarske tvrtke trebaju izbjeći da budu uvučene u spiralu rasta plaća u nastojanju da brzo sustignu zapadnjačke razine plaća, zato što bi time naštetili mađarskoj konkurentnosti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Nek imaju. Da su pustili izbjeglice k sebi…imali bi ih dovoljno.
ovaj gore na slici je pljunuti mađar.
Uključite se u raspravu